چارچوب بخش اسلامی گردشگری مشخص باشد

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بخش گردشگری باید در چارچوب اسلامی مشخص باشد، گفت: در کشور در این حوزه یک بام و چند هوا وجود دارد و باید ضوابط به گونه‌ای که با فرهنگ اسلامی هماهنگ باشد، تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حجت‌الاسلام لطف اله دژکام امروز _ جمعه هفدهم فروردین_ همزمان با روز جهانی قدس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) اظهار کرد: امروز آخرین جمعه رمضان است و پیش بینی شده است که روز چهارشنبه عید باشد. اما عید را باید ولایت امر پس از ثبوت اعلام کند و این یکی از مبانی فقهی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیداری که با سران نظام داشتند به دو موضوع وضعیت اقتصادی کشور و زیر ساخت‌ها اشاره داشتند که بخش اول پیرامون موفقیت‌های کشور بوده است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مقام معظم رهبری همچنین به موضوع گرانی‌ها نیز اشاره داشتند و این موضوعی است که در کشور مزمن شده و طی سالیان مختلف هر دولتی با این چالش مواجه بوده است.

حجت‌الاسلام دژکام ادامه داد: بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی از دیگر موضوعات مورد اشاره رهبری بود. این در حالی است که عده‌ای هر روز عقب تر می‌افتند و این فاصله بافتی به بی عدالتی در توزیع ثروت است و این رویه باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: باید به فکر این باشیم که این موضوعات متعادل شود و اسلام نیز برای این موضوع راه حل دارد و اولین چیز پرداخت زکات است و افرادی که متمکن هستند باید نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند. چرا که زکات فطریه از نمونه‌های توجه اسلام به این مساله است و اسلام دنبال کم کردن فاصله است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانات خود به بازگشت ۸ هزار مرکز تولیدی به چرخه تولید اشاره داشتند و به توصیه رهبر معظم انقلاب این حوزه باید همواره فعال باشد.

حجت‌الاسلام دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه گردشگری استان فارس و به ویژه شهر شیراز اشاره داشت و تصریح کرد: یکی از جهات اقتصادی که رنگ فرهنگی آن قوی است بخش گردشگری است و استان فارس در این حوزه در صدر بازدیدها قرار دارد. این در حالی است که آمار ارائه شده تنها در بخش اماکن گردشگری است و برای شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت (ع) است مردم کشور ابتدا به زیارت حرم مطهر شاهچراغ آمده و آمار زیارت از آستان مقدس حرم شاهچراغ (ع) میلیونی بوده است.

وی افزود: گردشگری از نگاه اقتصادی یک صنعت است و فارس در حوزه‌های مختلف سلامت، زیارت، فرهنگ و تاریخ قطب گردشگری است. لذا باید تلاش کنیم تا فرهنگ گردشگری به موازات گردشگری رشد کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه گردشگری باید در چارچوب اسلامی مشخص باشد، تاکید کرد: در کشور در این حوزه یک بام و چند هوا وجود دارد و باید ضوابط به گونه‌ای که با فرهنگ اسلامی هماهنگ باشد تدوین شود.

حجت‌الاسلام دژکام خاطر نشان کرد: با هدف گذاری که دولت سیزدهم برای بازدید ۱۵ میلیون گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری کشور در دستور کار قرار داده است، ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولی اقدامات لازم را در رأس تنظیم کرده و با یکدیگر هماهنگ شوند و به این موضوع بپردازند.

سخن پایانی امام جمعه شیراز در خصوص مردم مظلوم فلسطین و غزه بود و وی تصریح کرد: از ابتدا که امام خمینی (ره) موضوع آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس مطرح کرد، همواره تاکید تمام مسلمین جهان بر آن بوده و هست تا این رژیم جنایت کار از نقشه زمین محو شود.

حجت‌الاسلام دژکام افزود: امروز طوفان الاحرار در راهپیمایی روز جهانی قدس توسط مردم رقم خورد و مردم در مقابل این ظلم و مقاومت ایستادگی داشتند. این در حالی است که این رژیم جنایتکار با حمله‌ای که به کنسولگری ایران در سوریه کرد و می‌دانست این موضوع خلاف همه قوانین است، باید بداند که با این اقدام زمین خواهد خورد و به فرمایش مقام معظم رهبری سیلی به این رژیم خواهیم زد تا از این اقدام پشیمان شود.

کد خبر 741928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.