۲۸۰ هزار کیلوگرم فراورده غیربهداشتی در زنجان معدوم‌ شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۲۸۰ هزار کیلوگرم فراورده غیربهداشتی در زنجان معدوم‌ شد.

‌محمدباقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته در پی ۸۶۵ مورد نمونه‌برداری، ۲۸۰ هزار و ۱۹۱ کیلوگرم فراورده غیربهداشتی معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه در پی بازرسی‌های انجام شده ۶۵ مورد تخلف بهداشتی اماکن عرضه به مراجع قضائی ارجاع شد، افزود: در این راستا برخوردهای لازم با واحدهای مرتبط انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان همچنین از معدوم‌سازی دو تن فراورده خام دامی غیربهداشتی در بازرسی‌های نوروزی در این استان خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۶۱۷ بازدید نظارتی از این مراکز انجام شد.

حاج‌کاظمی با اشاره به اینکه در موضوع کشتار دام نیز ۳۶ هزار و ۸۰۰ مورد نظارت انجام شده است، اضافه کرد: در این بازدیدها ۳۶۱ مرکز متخلف عرضه و فروش فراورده‌های خام دامی در استان زنجان به دلیل موارد غیربهداشتی تذکر کتبی و شفاهی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه رعایت موارد بهداشتی به لحاظ سلامت مردم از دیدگاه دامپزشکی اهمیت بسیاری دارد، گفت: تمام کشتارگاه‌های دام و طیور استان زنجان تحت نظارت کامل دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان مصرف کنند، مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند.

کد خبر 741607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.