پایان ساماندهی خیابان ابوذر در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: یکی از پروژه‌هایی که سال گذشته آغاز شد و امیدوارم در شش ماه نخست سال جاری به نتیجه برسد، عملیات سنگ‌فرش و ساماندهی خیابان ابوذر است که یکی از خیابان‌های مهم این منطقه به‌شمار می‌رود.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه در سطح کشور، سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان حدود ۷ متر مربع سرانه فضای سبز دارد و با وجود پارک‌های متعدد همچنان با کمبود سرانه مواجه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های شاخص شهری منطقه ۱۱ پارک ظهرآبادی است، افزود: این پارک حدود ۸.۵ هکتار وسعت دارد و در روند تملک با همکاری مالکان توانستیم مساحت زیادی را آزاد کنیم که امیدواریم تا سال آینده آزادسازی آن تکمیل شود، زیرا در سرانه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که سال گذشته آغاز شد و امیدوارم طی شش ماه نخست سال جاری به نتیجه برسد، عملیات سنگ‌فرش و ساماندهی خیابان ابوذر است که یکی از خیابان‌های مهم این منطقه به‌شمار می‌رود، گفت: در مجاورت این خیابان حمام قدیمی رهنان به عنوان دومین حمام بزرگ کشور و مسجد جامع با قدمت حدود ۳۰۰ سال قرار دارد.

وی ادامه داد: اعتبار خوبی برای کف‌سازی خیابان ابوذر در نظر گرفته شده است که پس از اتمام سومین محور گردشگری شهر اصفهان خواهد شد؛ در حال حاضر پیگیر ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای ساخت اماکن بوم‌گردی در این مکان هستیم تا این خیابان رونق خوبی پیدا کند.

محمدحسینی با اشاره به شاخص‌های منطقه ۱۱ گفت: بازار مبل و بستنی رهنان دو شاخص این محله است؛ در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کارگاه و نمایشگاه مبل در محله رهنان قرار دارد که امیدواریم این صنعت روزبه‌روز شکوفاتر شود، چرا که یک کار تولیدی است و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری ارائه خدمات مطلوب حمل‌ونقل همگانی برای تمام طیف‌های جامعه و پوشش‌دهی کامل در سطح محلات است که به دلایل مختلف از جمله تقاضای کم مسافر یا عرض کم بعضی معابر، امکان سرویس‌دهی با اتوبوس‌های شهری و اتوبوس کوچک (میدل‌باس) در آن‌ها مقدور نبود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری این منطقه با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی چندین دستگاه ون برای راه‌اندازی خطوط حمل‌ونقل همگانی و شبه‌همگانی از مراکز جمعیتی محلات به شریان‌های اصلی عبور و مرور و مراکز تجمیعی حمل‌ونقل همگانی اقدام کرده است تا گام مؤثری در راستای تکمیل زنجیره سفر و رضایتمندی شهروندان بردارد، مدتی است این خطوط فعال است و امیدوارم توسعه پیدا کند.

محمدحسینی با اشاره به پروانه‌های الکترونیکی در منطقه ۱۱ گفت: این منطقه در سامانه «سرا ۱۰» جزو مناطق خوب است و هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲ برای فروش تراکم و پروانه انجام و با توجه به استقبال خوب مردم تعداد زیادی پروانه صادر شد و امیدوارم این روند سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

کد خبر 741602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.