موتورسیکلت‌های حامل بار مواد افیونی در مرزهای سیستان و بلوچستان توقیف شد

جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و توقیف پنج موتورسیکلت توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، جواد رفیعی اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق مواد مخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله مواد مخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت مأموران تیراندازی کردند که مرزداران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند، در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین با توجه به اتخاذ مناسب تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ دیدند و از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی متهمان ادامه دارد، گفت: مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن توقیف ۵ دستگاه موتور سیکلت، مقدار ۱۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه و ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف کنند.

رفیعی با بیان اینکه مجموعه مرزبانی استان در برقراری امنیت پایدار برای انجام فعالیت‌های قانونی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در مناطق مرزی فعال است، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان و دستاوردهای مرزبانی، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران ضروری است.

کد خبر 741489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.