استفاده از دستاورد دانش‌بنیان‌ها برای امحای دیوارنویسی‌ها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: دانش‌بنیان‌ها به‌تازگی محلولی را برای پاک‌سازی کامل دیوارهای لکه‌دار شده، ارائه داده‌اند که این محلول در مرحله امتحان و بررسی قرار دارد.

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعارهای نوشته شده روی دیوارهای سطح شهر روزانه توسط نیروهای گشت خدمات شهری بررسی می‌شود.

وی افزود: کارشناسان حوزه خدمات شهری گزارشی در خصوص دیوارهایی که در ارتفاع پایین دچار آسیب یا شعارنویسی می‌شود، به شهرداری مناطق پانزده‌گانه ارائه می‌دهند تا نسبت به پاک کردن نوشته روی دیوار اقدام شود و در مرحله دوم طرحی به‌صورت کامل روی دیوارهای لکه‌دار، نقش می‌بندد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: موضوع شعارنویسی روی دیوارهای شهر از سال‌های بسیار دور تاکنون وجود داشته است، اما کمتر شاهد این نوع تخریب در دیوارهای سطح شهر اصفهان هستیم.

قنادنیا با بیان اینکه دیوارنگاری روی دیوار تمام مکان‌ها از جمله مدارس نیاز به مجوز سازمان زیباسازی دارد، گفت: بعضی شعارها روی دیوارهای سطح شهر از قبل باقی مانده است که به مرور زمان پاک می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها به‌تازگی محلولی را برای پاک‌سازی کامل دیوارهای لکه‌دار شده، ارائه داده‌اند که این محلول در مرحله امتحان و بررسی قرار دارد.

قنادنیا گفت: دیوارهای که روی آن‌ها شعار نوشته شده است به دو دسته تقسیم می‌شود؛ در بعضی مواقع جنس دیوار آجری است و نوشته به‌راحتی پاک می‌شود، اما بعضی مواقع جنس دیوار سخت است و نوشته روی آن طی مراحل خاصی پاک خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شعارنویسی روی دیوارها یکی از ضوابط ممنوعه بیست‌وسه‌گانه زیباسازی است، خاطرنشان کرد: هرگونه نوشته روی دیوارها باید پاک شود.

کد خبر 741484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.