ثبت تردد ۱۴ میلیون خودرو در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری نزدیک به ۱۴ میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی اظهار کرد: با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری نزدیک به ۱۴ میلیون تردد انواع وسیله نقلیه در جاده‌های استان ثبت شد.

وی افزود: در این بازه زمانی دو میلیون ۹۴۶ هزار و ۷۳۲ خودرو به استان وارد و سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۹۶ دستگاه خودرو نیز از استان مرکزی خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سرعت متوسط تردد خودروها در راه‌های استان در این بازه زمانی، ۸۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

جهانی افزود: یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۷۶ تردد از مجموع ترددهای ثبت شده، مربوط به ناوگان سنگین است.

وی تصریح کرد: آزادراه تهران به ساوه با عبور ۷۸۴ هزار و ۷۲۸ تردد، پرترددترین جاده استان و سپس شازند به اراک با ۶۹۶ هزار و ۲۶۵ تردد، در رتبه دوم قرار گرفت.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به جابجایی مسافرین در این مدت اضافه کرد: ۱۱۹ هزار و ۱۱۲ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جا به جا و به مقاصد مورد نظر سفر کردند.

جهانی اظهار کرد: جابجایی مسافر در استان مرکزی با ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۸۰ دستگاه سواری و ۱۲۰ دستگاه مینی‌بوس انجام شد.

کد خبر 741151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.