نصب ۴۱۰ دوربین ترافیکی در سطح معابر تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز گفت: طرح توسعه دوربین‌های مدیریت شهری و ترافیکی به ۴۱۰ مورد با صرف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محبوب عبدالله پور ظهر امروز _سه‌شنبه چهاردهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان در محل‌های تعیین شده توسط پلیس راهور که نقاط حادثه خیز بودند، دوربین‌ها نصب شد و تعداد دوربین‌های نصب شده تبریز به ۲۴۵ دستگاه در سال گذشته افزایش یافت که با خرید ۱۶۵ دوربین جدید که روی ۶۵ دکل نصب خواهند شد تعداد دوربین‌ها در یک ماه آینده به ۴۱۰ دوربین افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیشتر دکل دوربین‌های ترافیکی که برای کنترل محدوده زوج و فرد و ترافیکی طی دو هفته گذشته در موقعیت‌های حافظ، ارتش، طالقانی، آخر شریعتی، ابوریحان، بهار، کوچه باغ، منجم، فلسطین در ورودی‌های محدوده زوج و فرد ترافیکی آینده و محدوده LEZ فعلی و نیروی هوایی، ملکوتی، مرزداران، نمایشگاه بین المللی میدان اطلس باغمیشه و میدان استانداری که مورد تأیید پلیس محترم راهور بوده است. نصب شده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز تصریح کرد: برای توسعه‌ی مدیریت هوشمند شهری، ابتدا تجهیزات و زیرساخت‌های مستهلک را با آخرین تجهیزات موجود تعویض و سرورهای لازم تهیه و به طور کلی زیرساخت لازم برای راه اندازی ۲۰۰۰ دوربین به‌روزرسانی شد.

عبدالله پور اضافه کرد: افزایش ایمنی و بهبود ارائه خدمات به شهروندان و جواب‌گویی صددرصدی به مراجعات مردمی هدف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین‌های ترافیکی در کنار اعمال جریمه توسط پلیس راهور در تخلفات رانندگی است.

وی تاکید کرد: افزایش ایمنی و بهبود ارائه خدمات به شهروندان و جواب‌گویی صددرصدی به مراجعات مردمی هدف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین‌های ترافیکی در کنار اعمال جریمه توسط پلیس راهور در تخلفات رانندگی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت شبکه حمل‌ونقل شهرداری تبریز تصریح کرد: ارائه خدمات به شهروندان در خصوص سرقت خودرو یا منزل به منظور تأمین امنیت جانی و مالی آنان، جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز از طریق مسیریابی ماشین آلات حمل مصالح، نظارت بر پیاده شدن و سوار شدن مسافر در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، ارتباط رادیویی و نرم افزارهای قابل نصب در گوشی شهروندان برای اطلاع رسانی لحظه به لحظه ترافیک معابر به شهروندان و رانندگان، کنترل و هدایت خودروهای آمبولانس و آتش نشانی در معابر، علت یابی گره‌های ترافیکی در صورت توقف وانت بار و یا خرابی خودرو به پلیس و خدمات شهری برای رفع آن ؛ استفاده از هوش مصنوعی و اعمال طول ترافیک در تقاطع‌ها برای محاسبه و دستور زمانبندی چراغ‌های راهنمایی ؛ کنترل محدوده زوج و فرد، محدودیت‌های زمانی و مکانی وLEZ و ثبت پلاک، آمار خودرو در مسیرهای مختلف و استفاده از این آمار در برنامه‌های شبیه ساز ترافیکی، مکانیزه شدن پارک‌های حاشیه‌ای، بهبود برنامه ریزی و زمان بندی حمل و نقل عمومی، خلاصه‌ای از اهداف اصلی مدیریت شهری در نصب دوربین‌های ترافیکی است.

کد خبر 741137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.