امیرعبداللهیان: آمریکا باید پاسخگو باشد

وزیر امور خارجه در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه گفت: پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد، آمریکا باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد.

در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.

پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

امیرعبداللهیان: آمریکا باید پاسخگو باشد

به گزارش ایمنا، رسانه‌های دولتی سوریه عصر دوشنبه، سیزدهم فروردین، از حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد: در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به‌طور کامل تخریب شد و همه کسانی که در داخل آن بوده‌اند، شهید یا زخمی شده‌اند و کار تخلیه پیکرهای شهدا و امداد رسانی به زخمی‌ها و آواربرداری در حال انجام است.

در این حمله، ساختمان کنسولگری و اقامتگاه سفیر ایران در مجاورت سفارت به طور کامل تخریب شد، اما اعضای نمایندگی دیپلماتیک ایران در صحت و سلامت هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی این حمله در بیانیه‌ای شهادت هفت نفر از مستشاران و مقامات نظامی ایران در سوریه را تأیید کرد. در این بیانیه آمده است بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند:

۱. شهید حسین امان‌اللهی

۲. شهید سیدمهدی جلالتی

۳. شهید محسن صداقت

۴. شهید علی آقابابایی

۵. شهید سیدعلی صالحی روزبهانی

کد خبر 740976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.