اخلاص و تواضع، رمز شهادت سردار زاهدی بود

امام جمعه غرب اصفهان گفت: با توجه به شخصیت مخلص و منش شهیدگونه سردار زاهدی، خانواده، نزدیکان و آشنایان ایشان آمادگی این اتفاق را داشتند و شهادت ایشان دوراز انتظار نبود؛ همانطور که سردار سلیمانی فرمودند که شرط شهید شدن، شهید بودن است، این ویژگی در این شهید بزرگوار وجود داشت.

حجت‌الاسلام حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، با اشاره به حمله هوایی صهیونیست‌ها به دمشق و شهادت سردار محمدرضا زاهدی در این حمله اظهار کرد: شهید زاهدی متولد منطقه رهنان هستند و پدر ایشان از روحانیون برجسته و شاخص منطقه بودند و در عین اینکه ملبس به لباس روحانیت بودند، مشغول به کسب و کار حلال بودند و از همان رزق حلال فرزندان مؤثر و سربلندی تربیت کردند که یکی از آن‌ها سردار شهید محمدرضا زاهدی بود.

وی افزود: شهید زاهدی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به مجاهدت در منطقه کردستان کرده و با آغاز دفاع مقدس نیز به مجاهدت خود ادامه دادند، پس از جنگ تحمیلی نیز در لبنان و سوریه و عرصه‌های مختلف نقش مؤثری داشتند.

امام جمعه غرب اصفهان ادامه داد: از خانواده متدین و انقلابی آیت‌الله زاهدی رنانی تربیت چنین فرزندی انتظار می‌رفت، مهم‌ترین شاخصه شهید اخلاص عجیب ایشان بود که با وجود جایگاه اثرگذار و مهم شغلی که داشتند، اما همواره در برابر مردم و همشهریان خود متواضع و ساده‌زیست بودند و بدون محافظ و تشکیلات ویژه‌ای و بسیار ساده به میان مردم می‌آمدند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به شخصیت مخلص و منش شهیدگونه سردار زاهدی، خانواده، نزدیکان و آشنایان ایشان آمادگی این اتفاق را داشتند و شهادت ایشان دور از انتظار نبود؛ همانطور که سردار شهید سلیمانی فرمودند که شرط شهید شدن، شهید بودن است، این ویژگی در این شهید بزرگوار وجود داشت.

وی با اشاره به استیصال صهیونیست‌ها گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل شکست‌های پی‌درپی خود در برابر حماس چاره‌ای ندارد جز اینکه تمرکز جهان را از این شکست‌ها دور کند و به دنبال این است که رقیب بزرگ‌تری برای خود بتراشد و دست به چنین حرکاتی می‌زند که قطعاً پاسخ هوشمندانه و محکمی خواهد گرفت و در گذشته گرفته است.

امام جمعه غرب اصفهان خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار اصفهان به‌صورت خودجوش و بلافاصله پس از شنیدن خبر شهادت سردار زاهدی، در گلستان شهدای اصفهان تجمع کرده و این حمله را محکوم کردند و همچنین مردم محله رهنان نیز در جوار مزار پدر این شهید و شهدای همرزم سردار زاهدی تجمع کردند.

کد خبر 740957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.