لزوم راه‌اندازی قرارگاه‌ مشترک دولت و سرمایه‌گذاران مردمی برای تحقق شعار سال

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) گفت: برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ یعنی جهش تولید با مشارکت مردم باید قرارگاه‌های مشترک دولت و سرمایه‌گذاران مردمی در هر روستا، بخش، منطقه و استان ایجاد شود.

سیدعلی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه تولید، رمز بقا و توفیق یک اقتصاد پویاست، اظهار کرد: از هر حیث بنگریم چه سیاسی و امنیتی، چه فرهنگی و تاریخی و چه اقتصادی و اجتماعی کشور مصرف‌کننده و مصرف‌زده بدون پشتوانه تولیدی محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: امروزه به خوبی آشکار شده که راه نجات اقتصادی کشور در شرایط بحرانی تحریم، فشار اقتصادی و برخی بیماری‌های مزمن تاریخ اقتصاد کشور که همانا آفت‌های تک محصولی بودن کشور (وابستگی نفتی) در گذشته و همچنین وابستگی به صادرات، دلال‌بازی، واسطه گری و تورم همیشگی است، تنها و تنها افزایش تولید است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ٰره) با بیان اینکه نگاه حکیمانه رهبری گواه دردآشنایی و نقطه‌ زنی دقیق ایشان در حوزه اقتصادی است، گفت: این حقیقت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد مگر با کاسته شدن از تصدی‌ گری دولت، ایجاد جذابیت و رقابت در بازار، سپردن اقتصاد و تولید به مردم (سرمایه‌گذاران خرد و کلان) که هم دغدغه پیشرفت کشور را دارند و هم سلامت و توان لازم برای مدیریت اقتصاد جامعه.

قاسم‌زاده حمایت و نظارت را دو کار اصلی دولت در حوزه اقتصاد و تولید دانست و تصریح کرد: تنها اگر در این مسیر حرکت کنیم، می‌توانیم به آینده اقتصادی کشور امیدوار باشیم. البته امروز تجارب انباشته و موفق برخی نهادهای انقلابی چون جهاد سازندگی، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت تکفل می‌تواند الگوی خوبی برای جهش تولید با مشارکت مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در ضمن برنامه‌های تولیدپایه سازمان اوقاف و نظایر آن‌ها در مردمی‌سازی اقتصاد، اشتغال‌آفرینی و در نتیجه افزایش تولید ناخالص ملی می‌تواند الگوی خوبی برای جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با اشاره به اینکه هم‌افزایی همه امکانات و ظرفیت‌های کشور برای تحقق شعار سال امری ضروری و حیاتی است، گفت: بی‌درنگ باید ستاد یا قرارگاه‌های مشترک دولت، نهادها، نمایندگان مردم و سرمایه‌گذاران مردمی در هر روستا، بخش، منطقه و استان ایجاد شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه فرصت برای راه‌اندازی این قرارگاه‌ها اندک است، ادامه داد: از طرفی هم زمان کنونی مغتنم و بی‌شک دانشگاه‌ها و نخبگان دانشگاهی متخصص می‌توانند به عنوان اتاق فکر دولت محترم در تحقق شعار سال و عملیاتی شدن فرمان مقام معظم رهبری یاریگر باشند.

وی یادآور شد: امیدواریم با تلاش جهادی دولت خدمتگزار و مردمی در سال ۱۴۰۳ شاهد ایجاد فضای مناسب برای تولید پایدار و مطمئن، ایجاد اقتصاد رقابتی و سالم، شکست اقتصاد دلالی و ضدتولید، رفع بیکاری، مهار تورم، افزایش سرانه درآمدی خانوار و در نتیجه افزایش رفاه عمومی، اجتماعی و تولید ناخالص ملی باشیم.

کد خبر 740912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.