میزبانی تالاب میقان از گردشگران نوروزی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی، تالاب میقان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: تالاب کویری میقان اراک واقع در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک از زیستگاه‌های مهم پرندگان بومی و مهاجر و از سرمایه‌های ارزشمند زیست محیطی است که در ایام تعطیلات نوروز امسال به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری طبیعی استان مرکزی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و روزانه صدها گردشگر از تالاب میقان بازدید می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت آبی تالاب میقان خوب است و با توجه به بارندگی‌های اخیر و ورود پساب تصفیه خانه اراک بخش‌های مرکزی تالاب دارای آب بوده و تعداد قابل توجه‌ای از پرندگان از جمله فلامینگو، انواع اردک‌ها، تنجه، درنای خاکستری، چوب پا، آبچلیک و … هنوز در تالاب میقان حضور داشته و قابل مشاهده هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی، تالاب میقان میزبان گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور است.
یوسفی ادامه داد: این سرمایه مهم زیست محیطی در مجموع ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و زیستگاهی به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تالاب میقان اراک در زمره ۱۰ تالاب مهم کشور است و از اهمیت زیستی بالایی برخوردار است و امید می‌رود مسافران و گردشگران نوروزی در حفظ مسائل زیست محیطی این منطقه کوشا باشند.

کد خبر 740905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام تالاب میقان دره مودر و گردو با رسیدکی به راه دسترسی و ایجاد دریاچه مصنوعی یا طبیعی نصب تله کابین مسقف و افزایش فضای سبز کم آب بر و توسعه و افزایش راههای دسترسی میتونن بهترین جا برای تفریح باشن برای تخیله الودکی ووحذبش کاشت درختان کمداب و ایجاد تونل در کوههای روبرو اراک میتونه کارسازباشه ورودی وخروجی دره گردو خوب نیست و مسیر بیمارستانم یکی هست خیلی ناجور هست و خوبه از چند جا ورودی داشته بلشه و خودروها مخصوصا سنگین از نمک کوه برن و اراک از حالتدعبوری خارج شه هیچ سودی برلی اراک غیر الودکی ترافیک و منظر زشت نداره و شهر بسمت دشت فراهان بره واز کوههای روبرو فاصله بگیره خوبه کوههای روبرو با حفر تونل جریان هوا بیشتر و در روحیه افراد ساکن در اراک ناثیری زیادی داره میادین و دوربرگردان‌ها سطح شهر خوب نیستن میداندفرمانداری بزرک و مانع تردد هست وجاهای دیک هم همینطور کند رو نیارم هست ورودی وخروجیها افزایش و زیباتر دریاچه مصنوعی چند جا پوشاندن رودخانهدخشه وزیبا سازی اون چهار باغ خیابان‌ها تعریض دو طرفه و بصورت منطقی وسریعتر بهتر بهم وصل شن و ایجاد مکانی برای دور دور و تفریح به غیر خرم و جهانپنا