توزیع ۲۰۰ کیلو بذر نهال بیابانی در پست‌های نوروزی هلال‌احمر در خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ کیلو بذر نهال بیابانی در پست‌های خدمات بشردوستانه نوروزی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی کاوسی، امروز_ دوشنبه سیزدهم فروردین_ در بازدید از پست‌های نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با سیزدهم فروردین و روز طبیعت، با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان، بذر نهال‌های بیابانی، مرتعی و جنگلی در پست‌های خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر خراسان‌جنوبی میان مسافران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت درخت در کشور، افزود: در راستای برنامه‌ریزی انجام شده برای کاشت درخت در سطح کشور، اعضای جوان هلال‌احمر در اسفند سال گذشته هم‌زمان با روز درختکاری اقدام به کاشت درخت کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فروردین نیز هنوز فرصت کاشت درخت وجود دارد، امروز همزمان با روز طبیعت در همه پست‌های خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر استان، بذر نهال‌های بیابانی میان گردشگران و مسافران توزیع می‌شود.

وی از توزیع ۲۰۰ کیلو بذر در قالب این طرح استانی خبر داد و گفت: چگونگی کاشت این بذرها در محل‌های مشخص شده توسط اعضای جوان مستقر در پست‌ها به مسافران آموزش داده می‌شود.

کاووسی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی یک استان کویری است، اجرای این طرح در روز طبیعت فرصت مناسبی برای جلوگیری از گسترش بیابان است.

کد خبر 740844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.