۹۰ درصد خودروهای تصادفات فوتی و جرحی ایرانی هستند / نقش ۲۷ درصدی پژو در تصادفات نوروز

فرمانده پلیس راهور کشور گفت: ۹۰ درصد خودروهای تصادفی منجر به جرح و فوت ایرانی بوده و تنها ۱۰ درصد آنها خارجی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سید تیمور حسینی امروز -یکشنبه دوازدهم فروردین‌- در بازدید از عوامل انتظامی مستقر در آزادراه قزوین - زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود ۱۳ هزار فقره تصادف منجر به فوت و جرح در آزادراه‌های کشور آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با تفکیک آمار مربوط به خودروهای تصادفی اضافه کرد: ۹۰ درصد خودروهای تصادفی منجر به جرح و فوت ایرانی بوده و تنها ۱۰ درصد آنها خارجی است، این در حالی است که سهم شماره‌گذاری خودروهای داخلی ما ۸۸ درصد و سهم خودروهای خارجی ۱۲ درصد بوده که نشان می‌دهد خودروهای داخلی به میزان ۲ درصد بیشتر از شماره‌گذاری آنها در تصادفات مؤثر هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: انواع خودروی پژو ۲۷ درصد در تصادفات امسال سهم داشته که سهم شماره‌گذاری آنها در بین خودروهای دیگر ۳۲ درصد است، یعنی درصد کمتری از شماره‌گذاری در تصادفات نقش داشتند.

سردار حسینی ادامه داد: ما نیازمند یک گزارش ویژه با تفکیک و با آمار دقیق هستیم که ببینیم هر خودرو نسبت به تیراژ و پلاک‌گذاری چقدر در تصادفات نوروزی امسال سهم داشته و ضمن اینکه نقش عوامل انسانی و راه هم تا چه اندازه در بروز تصادفات مؤثر بوده است.

وی همچنین از ثبت ۴۸۸ تصادف جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد و گفت: تا امروز ۱۰ نفر از هم‌وطنان در سوانح جاده‌ای این استان کشته و فوت شده‌اند. از تمامی هموطنان می‌خواهیم که هنگام رانندگی با پرهیز از شتاب و عجله و سرعت ایمن حرکت کنند و قبل از هرگونه خستگی توقف کافی داشته باشند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور اضافه کرد: از روز گذشته که روند بازگشت سفرهای نوروزی آغاز شده، در محورهای اصلی بازگشت به کلان شهرها به ویژه تهران با بار پر حجمی ترافیک روبرو هستیم و ساعاتی قبل مجبور شدیم محور چالوس به تهران را یک‌طرفه کنیم.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر در آزادراه‌های قم و قزوین به تهران شاهد بار ترافیکی پر حجمی هستیم که پیش بینی می‌کنیم از امروز تا پس فردا روند جریان بازگشت مسافران ادامه داشته باشد.

کد خبر 740755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.