بارش‌های رگباری تا اواخر هفته میهمان قزوینی‌ها است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از بازگشت موج بارش‌ها به استان خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر هفته در پاره‌ای مناطق به ویژه در ارتفاعات رگبار باران و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از بازگشت موج بارش‌ها به استان قزوین از بعدازظهر یکشنبه (امروز) خبر داد و اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا اواخر هفته به دلیل گذر امواج تراز میانی جو، افزایش ابر، وزش باد و در پاره‌ای مناطق به ویژه در ارتفاعات رگبار باران و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد وزش باد نسبتاً شدید در امتداد شهرهای بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین خواهیم بود، گفت: کمترین دمای هوای ۲۴ ساعت آینده با دو درجه سانتی‌گراد مربوط به شهرستان آوج و بیشترین دما با ۲۸ درجه سانتی‌گراد متعلق به شهر رازمیان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به بارش رگباری در ارتفاعات و نقاط کوهستانی گفت: بنابراین اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در ابنیه و نواحی مرتفع و کوهستانی باید در دستور کار مردم هم‌استانی و گردشگران قرار بگیرد.

شیخ‌الملوکی افزود: با توجه به رگبار باران در ارتفاعات باید رانندگان وسایل نقلیه هنگام عبور از مناطق کوهستانی احتیاط لازم و نکات ایمنی را مراعات کنند و به ویژه مراقب لغزندگی جاده‌ای در مسیرهای با شیب بالا باشند.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه شاهد وزش نسبتاً شدید باد در بویین‌زهرا، تاکستان و کوهین خواهیم بود، باید محکم کردن سازه‌های سبک به ویژه پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی باید توسط مردم و نهادهای متولی مد نظر قرار بگیرد، در ضمن در بخش‌های خدمات‌شهری و راهداری هم تمهیدات لازم باید اتخاذ شود.

کد خبر 740653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.