کاشت ۷۲ هزار نهال توسط شهرداری‌ها در خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۲ هزار نهال توسط شهرداری‌های استان کاشته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا صفری امروز _شنبه یازدهم فروردین_ در کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که فرماندارهای شهرستان‌های استان هم به شکل وبیناری در آن حضور داشتند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود در ۳۱ شهر استان، کاشت نهال در حاشیه میادین و معابر شهری توسط شهرداری‌های انجام شده است که هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: بیش از ۷۲ هزار نهال و گل‌کاری بالغ بر یک میلیون و ۶۲۰ هزار شاخه گل زینتی توسط شهرداری‌های خراسان‌جنوبی تاکنون انجام شده است که هنوز هم ادامه دارد.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تأمین نهال در راستای ابلاغ کشوری برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان است و نهال‌های تولید شده باید در مکان‌های مناسب کاشته شوند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های خراسان جنوبی آمادگی دارند تا نهال‌های تولید منابع طبیعی را در ورودی‌های شهرها در روز سیزدهم فرئردین در اختیار مردم قرار دهند.

صفری گفت: شهرداری‌ها نیز نهال مورد نیاز خود را از طریق خزانه‌های خود تأمین کرده‌اند و از آنها برای کاشت نهال در فضاهای شهری استفاده می‌کنند.

وی گفت: عرصه‌های عمومی برای کاشت نهال با اخذ نظر فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای روز سیزده باید مشخص شوند و با توجه به کم بودن زمان اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص باید اطلاعات لازم برای اطلاع‌رسانی در این خصوص باید در اختیار رسانه هم قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری استانداری خراسان‌جنوبی همچنین خواستار آن شد که اطلاعات مربوط با انجام اقدامات در این زمینه به‌روز شود و در صورت امکان از دستگاه‌های فعال در اجرای این طرح تقدیر شود تا با حداکثر توان خود اقدامات مورد نیاز را برای اجرای این طرح انجام دهند.

کد خبر 740434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.