زندانیان زنجانی طبقه‌بندی می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: با تأیید شورای طبقه‌بندی زندان حداکثر مساعدت قانونی در ایام ماه مبارک رمضان و سال نو اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بهروز عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای بخشنامه استفاده زندانیان مشمول از ارفاق‌های قانونی از جمله اعطای مرخصی، رأی باز، پابند الکترونیکی و نظام نیمه‌آزاد، زندانیان قابل توجهی از این ارفاق بهره‌مند شدند و این موضوع تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: هدف از حضور در زندان بررسی مشکلات زندان و زندانیان و اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه و بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر اعطای ارفاق قانونی به مشمولان در ماه مبارک رمضان و ایام عید است.

دادستان مرکز استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد دادسرای زنجان بر این است که زندانیانی که مقررات حاکم در زندان را رعایت کنند، مشمول نهادهای ارفاقی قرار گیرند، اظهار کرد: در همین راستا با تأیید شورای طبقه‌بندی زندان حداکثر مساعدت قانونی در ایام ماه مبارک رمضان و سال نو اعمال شده است.

عباسی ادامه داد: زندانیانی که شامل این ارفاق‌ها شده‌اند، باید ضوابط و مقررات را رعایت کنند و در صورت تخطی و بازنگشتن به زندان در موعد معین برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مقام مسئول با تاکید بر اینکه تلاش همکاران ما در مجموعه دستگاه قضائی بر این است که نظارت‌ها به صورت مستمر، کارشناسی‌شده، هدفمند و میدانی باشد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده طی روزهای آینده تمام قضات دادسرای زنجان در زندان حضور پیدا خواهند کرد تا از نزدیک ضمن بررسی مشکلات زندانیان به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کنند.

کد خبر 740412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.