۱۸ فقره پرونده کالای متروکه به گمرک تحویل داده شد

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان گفت: ۱۸ فقره پرونده کالای متروکه برای بازچرخانی به گمرک تحویل داده شد.

‌غلامحسن مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال قبل ۵۸۰ فقره پرونده با ۲۰۱۰ ردیف قبض انبار به مبلغ ۶۳۱ میلیارد و۵۵۱ میلیون ریال به‌فروش رسیده است که نسبت به سال قبل حدود ۱۵۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از کل این پرونده‌ها ۱۸ فقره مربوط به کالاهای متروکه بود، اضافه کرد: این پرونده‌ها با ارزش سیف حدود ۵۳۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال برای حمایت از چرخه تولید کشور، با درخواست اعاده اظهارنامه گمرک موافقت و اظهارنامه به گمرک اعاده شده است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان گفت: همچنین ۹۱ فقره پرونده با ۳۸۷ ردیف قبض به ارزش تقریبی ۵۹۷ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال به علت صدور احکام برائت به صاحبان کالا مسترد شد.

مهری با اشاره به اینکه سال قبل ۶۳۰ فقره پرونده جدید قاچاق و متروکه و قضائی در سازمان اموال تملیکی تشکیل شد، افزود: از این تعداد ۱۳۱ فقره پرونده با ۴۷۸ ردیف قبض انبار به وزن حدود ۲۵ تن و ارزش تقریبی ۷۶ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال به علت تشخیص غیرقابل مصرف توسط معاونت غذا و دارو منهدم شد.

وی گفت: همچنین ۱۲ فقره پرونده با ۳۹ ردیف قبض به ارزش تقریبی بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال نیز به علت صدور احکام بلا صاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان تحویل داده شد.

کد خبر 740373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.