سقف شیروانی برای هر مکانی مناسب نیست

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: استفاده از سقف‌های شیروانی باید با نوع کاربری منطقه و محل مورد نظر همخوانی داشته باشد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نکات ایمنی که باید در بازار و مناطق قدیمی مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: استفاده از سقف شیروانی که بسیار مشاهده شده، با نوع کاربری منطقه هماهنگی ندارد و اسن موضوع با نوع کاربری، در حین حادثه میزان اشتعال را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه سیم‌کشی‌های برق نیازمند مراقبت است، بنابراین باید در شرایط مناسب قرار داشته باشد، افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد و اهمیت دارد، وجود وسایل خاموش کننده در بازار و مناطق قدیمی است و در این راستا باید طرز کار با این وسایل آموزش داده‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: سقف‌های شیروانی نازک هستند و مقاومت بالایی ندارند و بر همین اساس زمان آتش‌سوزی می‌توانند حوادث ناگواری را رقم بزنند، ممکن است سقف‌ها روی اجناس تخریب و آتش سوزی افزایش پیدا کند و در ادامه شدت حرارت موجب تخریب سقف‌ها می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: زمانی که حادثه رخ می‌دهد و سقف‌ها و ستون‌ها فرو می‌ریزند، مسیر تردد آتش‌نشانان مسدود می‌شود و آتش گسترش و سرایت آتش بیشتری پیدا می‌کند، بنابراین نکات و موارد ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 740055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.