برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم احیاء شب های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم رمضان در قریب به چهار هزار مسجد، حسینیه، تکیه و هیئت در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام محسن عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به آمادگی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر، اظهار کرد: مراسم احیا شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم رمضان در قریب به ۳۶۰۰ مسجد و حدود ۴۰۰ حسینیه، تکیه و هیئت در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محور برپایی مراسم شب‌های قدر در تمام شهرها، مساجد جامع، مصلی‌ها و گلزارهای شهداست، افزود: مراسم جمع‌خوانی قرآن، دعا، مناجات، سخنرانی و روضه‌خوانی، عزاداری و سینه‌زنی در تمام شب‌های قدر از حدود ساعت ۲۲ تا سه بامداد برپا خواهد شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: هم‌زمان با ماه رمضان، نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ روحانی در مساجد حضور پیدا کردند و با همراهی سخنرانان و مداحان به اجرای برنامه برای روزه‌داران و نمازگزاران پرداخته‌اند.

وی در ادامه به استقبال گسترده و ثبت‌نام بیش از ۱۸ هزار نفر از طرح «زندگی با آیه‌ها» خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری سپاه، پایگاه‌های بسیج، اداره اوقاف، شهرداری، دارالقرآن، مؤسسات و خانه‌های قرآن اجرا شده است و پایان فروردین آزمون سراسری برگزار و به برگزیدگان به قید قرعه جوایزی تقدیم می‌شود.

حجت‌الاسلام عارفی ادامه داد: مراسم ویژه روزه‌اولی‌ها در کرمان بعد از شب‌های قدر در تاریخ بیست‌ودوم فروردین و به همت مجموعه جهادی و مردمی با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 739967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.