۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: در استان کرمان بیش از ۹۰۰ علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری داریم که از این تعداد ۵۰ نفر فعال هستند.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: کرمان با دارا بودن ۱۰ اثر جهانی و آب و هوای مختلف و فضاهای زیبا و تفریحی و ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی که بخشی از آنها نیز مغفول مانده است، هرساله در تعطیلات نوروزی مقصد گردشگران خواهد بود.

وی بر لزوم معرفی مراکز و مجموعه‌های گردشگری در استان تأکید کرد و با اشاره به فعالیت مرکز راهنمایان گردشگری برای نوروز ۱۴۰۳، افزود: مرکز راهنمایان گردشگری می‌تواند گزینه مناسبی برای معرفی جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استان کرمان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه مهم‌ترین بخش حوزه گردشگری به فعالیت و حضور راهنمایان گردشگری برمی‌گردد، تصریح کرد: این مرکز به منظور ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی از اسفند ۱۴۰۲ در شهر کرمان راه‌اندازی شده است و به زودی در محل دائمی مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با گسترش فعالیت راهنمایان گردشگری زیرساخت‌های مربوطه نیز فراهم خواهد شد، گفت: اولویت اول مرکز راهنمایان گردشگری معرفی مراکز و مجموعه‌های دیدنی به مردم کرمان و پس از آن مردم استان‌های هم‌جوار و مسافران خارجی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از ۹۰۰ علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری داریم که از این تعداد یک سوم به صورت متفرقه فعالیت می‌کنند اما ۵۰ نفر فعال هستند.

کد خبر 739389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.