«علمداری» هنرمند قلمزنی اصفهان در قطعه نام‌آوران باغ رضوان آرام گرفت

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: هنرمند پیشکسوت قلمزنی امروز (دوشنبه) در قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان آرام گرفت.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مهدی علمداری، هنرمند پیشکسوت قلمزنی سال ۱۳۲۶ در غرب شهر اصفهان و در محله الیادران متولد شد.

وی افزود: مهدی علمداری که از دیار هنرپرور اصفهان بود و آوازه هنر قلمزنی او و برادرانش سال‌ها در دیار سپاهان تکرار شد امروز _دوشنبه ششم فروردین_ در قطعه نام‌آوران آرامستان اصفهان آرام گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهدی علمداری در زمینه‌های مینیاتور، مجسمه‌سازی و طراحی نقشه فرش نیز فعالیت داشته است.

«مهدی علمداری» هنرمند قلمزنی اصفهان  درگذشت

حاجیان با اشاره به آثار مهدی علمداری ادامه داد: او معتقد بود، تندیس پسرک سوار بر اسب با چوب چوگان که با استفاده از سیمان ساخته است، یکی از مجسمه‌هایی است که برای نخستین‌بار در ایران ساخته شده است.

وی اضافه کرد: مهدی علمداری دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ وی در تمام روش‌های قلمزنی کار کرده و حتی بسیاری از سبک‌های قلمزنی را ابداع کرده و صاحب سبک در این هنر بوده است.

کد خبر 739051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.