بارش‌ها برای چهارمحال و بختیاری تا دوشنبه ادامه خواهند داشت

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: موج بارشی اواخر وقت روز دوشنبه استان را ترک خواهد کرد و تا پایان هفته بارشی انتظار نمی‌رود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی اظهار کرد: موج بارشی اواسط وقت امروز _یکشنبه پنجم فرودین_ از جنوب وارد استان شده است که پی ورود این سامانه رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، کاهش دید و کولاک در گردنه‌ها انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها تا اواسط روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، همچنین شدت بارش‌ها برای مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل، فارسان، کیار، فلارد، خانمیرزا، جنوب بروجن و لردگان انتظار می‌رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، ریزش سنگ در جاده‌ها، رانش زمین، احتمال انسداد راه‌ها، اختلال در رفت و آمد جاده‌ای، صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید انتظار می‌رود.

نوروزی اضافه کرد: توصیه می‌شود هم استانی‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، این شرایط به مراتب برای استان‌های کهگیلویه‌وبویر احمد، لرستان و خوزستان به دلیل صدور هشدار قرمز شدیدتر است که توصیه می‌شود از سفر طی روز یکشنبه و دوشنبه به این استان‌ها خودداری شود.

وی افزود: عدم توقف و اسکان گردشگران و مسافرین نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، پاکسازی کانال‌های آب و آبراهه‌ها، احتیاط در رانندگی و به همراه داشتن تجهیزات ایمنی لازم مانند زنجیر چرخ در نواحی کوهستانی، کنترل و تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اطلاع‌رسانی به مسافرین نوروزی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: این موج بارشی اواخر وقت روز دوشنبه استان را ترک خواهد کرد و تا پایان هفته بارشی انتظار نمی‌رود، برای صبح سه‌شنبه و به خصوص چهارشنبه کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 738866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.