بیش از ۲ هزار نفر در پویش بهرفت شرکت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۶۷ نفر نیز در پویش بهرفت شرکت کردند.

حکمت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: با گذشت ۱۰ روز از سفرهای نوروزی و اجرای طرح‌های مناسبتی هلال احمر در قالب ۲۴ تیم عملیات امداد و نجات در قالب ۳۹ تیم ۱۰۳ نفره به هموطنان متأثر از حوادث خدمات ارائه داده شد.

وی افزود: ارائه خدمات هلال احمر در قالب ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مدت امدادگران موفق به انتقال ۳ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی پنج نفر و رهاسازی سه نفر گرفتار در داخل خودرو شدند.

وی ادامه داد: همچنین با حضور ۳۶۷ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان هشت هزار و ۸۷۹ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند.

هاشمی همچنین از استفاده ۲ هزار و ۶۷ نفر نیز در پویش بهرفت خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه در قالب این پویش انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: همچنین توسط ۶۸ مربی داوطلب آموزشی ۹۳۹ مسافر نوروزی در ۱۰ روز گذشته (از بیست‌وچهارم اسفند تا چهارم فروردین) از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شدند.

کد خبر 738846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.