آماده‌باش مدیریت بحران استان مرکزی/ بارش سنگین برف و باران در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدیدی به استان نفوذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، امید محترمی پیش از ظهر امروز _یکشنبه، پنجم فرودین_ در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در اثر فعالیت این سامانه از ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق جنوبی رخ دهد.

وی افزود: سامانه بارشی از بامداد تا آخر وقت روز دوشنبه در استان فعال است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، از اواخر وقت امروز سامانه بارشی جدیدی به استان نفوذ خواهد کرد.

محترمی تصریح کرد: در پی ورود این سامانه بارش و رگبار باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به حجم قابل توجه بارش و پیش‌بینی بارش ۷۰ سانتی متری برف در مناطق جنوبی استان مرکزی اضافه کرد: این بارش‌ها موجب احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال تردد در معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی، کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه به ویژه در جاده‌های مناطق سردسیر و کوهستانی و گردنه‌های استان خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تأکید بر لزوم صدور هشدارهای کشاورزی در پی کاهش محسوس دما در استان، گفت: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کاهش دما وجود خواهد شد.

محترمی با اعلام آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌ویژه راهداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش خواهند بود ضمن اینکه حضور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه استحفاظی خود و لغو کلیه مرخصی‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: خودداری از سفرهای غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط تردد در معابر عمومی مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها، آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مورد انتظار است.

محترمی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌ها، افزود: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف، توصیه اکید مدیریت بحران است.

وی گفت: سامانه بارشی دیگری در ایام پایانی تعطیلات نوروزی وارد استان خواهد شد و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید آمادگی لازم را داشته باشند.

کد خبر 738844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.