استقرار بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در میدان خان شهرستان بافق

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق از راه‌اندازی بازارچه نوروزی صنایع دستی تا پایان تعطیلات نوروزی در شهرستان بافق استان یزد خبر داد.

لیلی رنجبر بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: بازارچه نوروزی صنایع‌دستی با بیش از ۲۰ غرفه از صنایع‌دستی شهرستان در محل میدان خان بافق راه‌اندازی برپا شده است.

وی افزود: غرفه‌های این بازارچه از جمله پته‌دوزی، حصیربافی، مینایی مس، مینایی سفال، گلیم‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی، کار با چوب و سفالگری از دوم فروردین ماه کار خود را آغاز کرده و تا دوازدهم فروردین فعال است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق خاطرنشان کرد: در این بازارچه نوروزی صنایع‌دستی هنرمندان ضمن ارائه هنرها با اجرای زنده به کارهای خود در محل غرفه‌ها می‌پردازند.

رنجبر با بیان اینکه این بازارچه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر هنر صنایع دستی به مردم و مسافران نوروزی است، ادامه داد: این امر فرصتی مهم برای فروش و رونق اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی به شمار می‌رود.

وی گفت: این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برای بازدید عموم در محل میدان خان شهرستان بافق دایر است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق تصریح کرد: حصیربافی برند معروف شهرستان بافق محسوب می‌شود، چراکه از سال گذشته حصیربافی بافق به ثبت ملی رسید.

رنجبر افزود: این رشته هنری یکی از جلوه‌های متعدد فرهنگی و هنری در دیار نخل و آفتاب بافق به شمار می‌رود و بیش از ۲۰۰۰ هنرمند زن و مرد در بافق هم‌اکنون با دستان خود این هنر را توسعه می‌دهند.

کد خبر 738316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.