بازگشت موج سنگین بارندگی به قزوین از روز دوشنبه

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از بازگشت موج سنگین بارش‌های به این استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه ششم فروردین آسمان استان قزوین دوباره تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از بازگشت موج بارش رگباری به این استان از عصر جمعه (امروز) خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا یکشنبه پنجم فروردین‌ماه به دلیل گذر امواج تراز میانی جو شاهد افزایش ابر، وزش باد و در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای مناطق بارش‌های رگباری و رعدوبرق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه ششم فروردین آسمان استان قزوین دوباره تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت، افزود: از روز دوشنبه دوباره شاهد بارش باران سنگین همراه با تگرگ و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه از روز دوشنبه در پاره‌ای مناطق پدیده مه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله سه روز باقی‌مانده تا دوشنبه مردم به ویژه گردشگران و مسافران باید سفرهای خود را طوری تنظیم کنند که گرفتار جاده‌های لغزان با کاهش جدی دید افقی نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم و نکات ایمنی را رعایت کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: از روز دوشنبه به خاطر بازگشت موج سنگین بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و به همین خاطر هم‌استانی‌ها و گردشگران نباید در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها تردد و اتراق کنند.

وی تصریح کرد: در ضمن با توجه به احتمال خسارت خوردن به سازه‌های سبک و موقت محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار مردم و نهادهای متولی به ویژه شهرداری و جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به بارندگی و وزش شدید باد همچنین مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار و اجرای پروژه در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی کوهستانی و مرتفع خودداری کنند.

کد خبر 738288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.