مراجعه ۱۲ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی استان فارس در نخستین روز سال

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مراجعه ۱۱ هزار و ۹۹۹ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان فارس در نخستین روز از سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدحسام‌الدین نبوی‌زاده در نشست امروز _پنجشنبه، دوم فروردین_ ستاد سلامت نوروزی دانشگاه که با حضور سیدوحید حسینی رئیس دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در نخستین روز از تعطیلات نوروزی، مجموعه درمان استان نیز به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و به ۱۱ هزار و ۹۹۹ مراجعه‌کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان خدمت رسانی شد.

وی با اشاره به انجام ۳۲۳ عمل جراحی در شبانه روز گذشته، ۳۰۸ مورد از بیماران مراجعه‌کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را مربوط به علائم تنفسی، ۳۴۸ مورد را مربوط به علائم گوارشی و ۴۱۰ مورد را نیز مربوط به حوادث ترومایی اعلام کرد.

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به تلاش مجموعه بهداشت استان در شبانه روز گذشته برای حفظ سلامت مردم و میهمانان نوروزی اشاره و تصریح کرد: در نخستین روز از تعطیلات نوروزی، ۹۷۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی پنج مرکز متخلف به مراجع قضائی استان و معدوم سازی بیش از ۳۵۳ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نبوی‌زاده ادامه داد: در نخستین روز از تعطیلات نوروزی امسال، به هفت هزار و ۴۳ مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و یک مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان اعزام شد.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته، ۱۲۶ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها و واحدهای توزیع تجهیزات پزشکی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، اضافه کرد: در این بازه زمانی، ۴۵ نفر نیز به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه مراجعه کردند که توانستند نیازهای حوزه دارویی خود را دریافت کنند.

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز خاطر نشان کرد: از مجموع ۸۰۲ مأموریت اورژانس در شبانه روز گذشته، ۱۴۵ مورد مربوط به سوانح ترافیکی بود که در این سوانح ۱۸۵ نفر مصدوم شدند و ۱۳۲ مصدوم بستری شده و ۵۳ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

نبوی زاده همچنین پنج مورد از مأموریت‌های اورژانس در شبانه روز گذشته را مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد و از مراجعه ۲۱ نفر به کمپ‌های نوروزی اورژانس در روز گذشته خبر داد.

وی در پایان به مسافرین نوروزی تاکید کرد: گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو و سمی است و می‌تواند موجب مسمومیت و حتی مرگ شود، بنابراین از روشن کردن گاز پیک نیکی، منقل یا کباب پز (زغالی یا گازی) در داخل چادر، اتومبیل و در محیط‌های بسته خودداری کنید.

کد خبر 738127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.