ارائه خدمات هلال‌احمر زنجان به بیش از ۷۰۰۰ نفر در طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: ۷۶۳۴ نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش و بخش‌های مختلف درمانی بهره‌مند شدند.

حکمت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با ایمنا در زنجان با تبریک سال جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار هم راهتان هستیم از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شده است.

وی افزود: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان نخستین روز از فروردین سال جاری تیم‌های عملیاتی در ۱۳ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۱ تیم ۵۴ نفره به هموطنان متأثر از حوادث خدمات ارائه داده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: نجات‌گران در این عملیات‌ها موفق به انتقال سه مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک مصدوم گرفتار در داخل خودرو شوند.

هاشمی تصریح کرد: با حضور ۲۳۱ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان، ۳۱۸۳ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: با همراهی ۴۱ مربی ۲۴۴ مسافر نوروزی در هفت روز گذشته از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارائه می‌دهند، تاکید کرد: از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته، ۴۲۰۲ نفر ناز خدمات مختلف این واحدها بهره مند شده‌اند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

کد خبر 738012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.