واحدهای راکد پرواربندی دام سال ۱۴۰۳ فعال می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای تأمین گوشت مورد نیاز بایستی واحدهای غیرفعال استان در زمینه پرواربندی گوساله و گوسفند فعال کرد تا جبران کمبود دام تأمین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز -پنج‌شنبه دوم فروردین‌- در نخستین نشست امنیت غذایی سال جدید از تلاش‌های ستاد امنیت غذایی سازمان برای تأمین کالاهای اساسی سال جدید و ماه رمضان قدردانی و اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی جذب سر مایه گذار در این بخش است.

وی افزود: سال جدید را با یک برنامه‌ریزی مناسب و تلاش و مشارکت تحادیه‌ها و بخش خصوصی بایستی برای توسعه پرواربندی واحدهای دامی و شناسایی واحدهای خالی انجام دهیم. برای تأمین گوشت مورد نیاز بایستی واحدهای غیرفعال استان در زمینه پرواربندی گوساله و گوسفند فعال کرد تا جبران کمبود دام تأمین شود.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین با بیان اینکه از ظرفیت‌های واحدهای بزرگ پرواری بندی گوساله برای افزایش ظرفیت و تأمین گوشت قرمز باید استفاده کرد، خاطرنشان کرد: سازمان در ایام نوروز علاوه بر نظارت و بازرسی از مراکز عرضه کالاهای اساسی و فعال بودن کشتارگاه‌های مرغ و گوشت در تأمین کالاهای اساسی نظارت مستمر دارد.

عطایی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی و کشتار غیرمجاز است.‌

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته با راه اندازی سامانه‌های ارتباطی در زمینه‌های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده‌های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به شهروندان هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای مدیران و همکاران کشیک کاری تعیین شده و در روزهای نوروز ۱۴۰۳ به صورت شبانه‌روزی بر عرضه کالاهای اساسی و تأمین امنیت غذایی نظارت می‌کنیم و با کشتار غیرمجاز برخورد جدی می‌شود.

کد خبر 737994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.