انجام بیش از ۲۵۰۰ بازدید از جاذبه‌های میراثی جزیره جهانی قشم

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از تاریخ بیست و پنجم اسفند تا پایان روز بیست و هشتم اسفند، ۲۸۱۳ بازدید از ظرفیت‌های تاریخی و میراث فرهنگی جزیره جهانی قشم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی اظهار کرد: مجموعه قلعه تاریخی شهر قشم (قلعه پرتغالی‌ها) و قلعه نادری بخشی از میراث فرهنگی جزیره قشم بودند که مورد بازدید گردشگران قرار گرفتند.

وی افزود: گردشگران ظرفیت‌های تاریخ و میراث فرهنگی جزیره جهانی قشم در این مدت همچنین از غار خوربس، چاه‌های تلا در شهر لافت نیز بازدیدهایی داشتند.

رئیس کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خاطرنشان کرد: موزه‌های مردم‌شناسی واقع در شهرها و روستاهای مختلف سطح جزیره، بخش دیگری از میراث فرهنگی این منطقه بود که گردشگران از آن‌ها بازدید کردند.

گورانی گفت: هفت موزه مردم‌شناسی واقع در روستاهای طولا (موزه خال)، گوران، ریگو، سهیلی، کانی، دیرستان و چاهو شرقی برای بازدید گردشگران مشغول فعالیت هستند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در ایام تعطیلات نوروز جشنواره فرهنگی در محدوده قلعه تاریخی قشم (قلعه پرتغالی‌ها) هر شب از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 737861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.