میزبانی حافظ و تخت جمشید از ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراسم تحویل سال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اجرای مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظ و مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید گفت: این مراسم با حضور ۴۰ هزار میهمان نوروزی و بازدیدکنندگان در دو این مکان گردشگری اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی ضمن تبریک سال نو به استقبال بی‌نظیر مردم فارس و مسافران نوروزی از مراسم تحویل سال در حافظیه اشاره و اظهار کرد: شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی، جشن تحویل سال را بر سر مزار شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، با تفالی با دیوان خواجه، سال نو را آغاز کردند.

وی افزود: این مراسم با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی و آغاز شد وبا اجرای تواشیح اذان صبح و مناجات تحویل سال ادامه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: در این مراسم موسیقی سنتی و شیرازی، برنامه حافظ خوانی و مشاعره همچنین شعر و غزل‌خوانی و اجرای سرود فرزندان ایران همراه بود که مورد استقبال بالغ بر ۳۰ هزار نفر شرکت کننده قرار گرفت.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: به‌رغم حضور خیل عظیم شرکت‌کنندگان در مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی حافظ، خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های به عمل‌آمده و اجرای سلسله برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری این مجموعه با هیچ آسیبی مواجه نشد و جا دارد از تمامی شرکت‌کنندگانی که در حفاظت از فضای سبز و نظم و آرامش در این مجموعه با عوامل اجرای همکاری کردند تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرسال آرامگاه حافظه با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُر بازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

حضور ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مراسم تحویل سال در تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس از حضور بیش از ۱۰ هزار مهمان نوروزی در مراسم تحویل سال در مجموعه جهانی تخت جمشید خبر داد و تاکید کرد: مراسم تحویل سال به‌جز در دو مجموعه جهانی تخت جمشید و مجموعه فرهنگی حافظیه، در هیچیک از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی برگزار نشد.

ثابت‌اقلیدی اضافه کرد: این مراسم در مجموعه جهانی تخت جمشید با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مهمانان نوروزی و بازدیدکنندگان برگزار و پس از آن بازدید از این مجموعه برای شرکت‌کنندگان رایگان اعلام شد.

وی گفت: مراسم تحویل سال نو در مجموعه تخت جمشید با قرائت قرآن مجید و سرود ملی آغاز شد و با اجرای مراسم مذهبی و فرهنگی و فرهنگی و اذان صبح و مناجات تحویل سال ادامه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: سفره هفت سین نوروز در ورودی کاخ آپادانای این مجموعه جهانی پهن شده است.

میزبانی حافظ و تخت جمشید از ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراسم تحویل سال

کد خبر 737845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.