ایجاد تفرجگاه‌ها و نقاط تفریحی و گردشگری نشاط عمومی و اجتماعی را به دنبال دارد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: توجه به تفرجگاه‌ها و نقاط تفریحی و گردشگری در شهر می‌تواند نشاط عمومی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: این مهم در صورتی محقق می‌شود که صنایع و سرمایه‌گذار در کنار مدیریت شهری حضور داشته باشند.

وی افزود: با انجام تحقیقاتی در خصوص میزان آلایندگی، باید اثرگذاری وسایل نقلیه عمومی بر میزان آلودگی شهر را رصد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با انجام تحقیقات میزان آلاینده‌ها و نوع و کیفیت آنکه توسط صنایع تولید می‌شود، مشخص خواهد شد.

چگینی اضافه کرد: بعضی آلایندگی‌ها مهاجر هستند و به نوعی در منطقه دیگر تولید و با جریان هوا وارد کلان‌شهر اراک می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به تفرجگاه‌ها و نقاط تفریحی و گردشگری در شهر می‌تواند نشاط عمومی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: یکی از موارد مطالعاتی که در مراحل نهایی خود قرار دارد، طرح مدیریت پسماند شهر اراک است.

چگینی گفت: بررسی‌های پایانی طرح مدیریت پسماند شهر اراک در حال انجام است و پس از نهایی شدن این مطالعات محل پسماند به صورت مکانیزه خواهد شد.

وی افزود: برای این طرح یک محل مناسب و از نظر بهداشتی و مسائل زیست محیطی متناسب با استانداردهای لازم بر اساس طرح جامع در نظر است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: بر این اساس شبکه جمع‌آوری پسماند شهری به صورت مکانیزه عمل خواهد کرد و موجب مکانیزه شدن جمع‌آوری، انتقال و تفکیک پسماند خواهد شد.

کد خبر 737690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.