شهرستان نطنز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: بیش از ۸۰۰۰ تخت اقامت مسافر در سطح شهرهای نطنز و بادرود آماده ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی است.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: تمهیدات و تدابیر لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان نطنز پیش‌بینی شده است و این اداره تصمیم دارد در ایام تعطیلات عید جاذبه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگری را به مسافران نوروزی معرفی کند.

وی افزود: شهرستان نطنز یکی از مقاصد گردشگری در سطح استان اصفهان و کشور است و جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آئین‌ها و سنت‌های دیرینه، فرهنگ و تمدن غنی و آثار تاریخی از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌آید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز خاطرنشان کرد: بافت تاریخی افوشته، بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی، مسجد جامع در نطنز، حمام نوقه، خانه محقق الدوله، سراموزه رهگشا در بادرود و روستای ابیانه و دره چیمه رود و برزرود از مناطق هدف گردشگری است که مسافران و گردشگران از آن‌ها دیدن می‌کنند.

یزدانمهر اضافه کرد: بارگاه مطهر آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) در بادرود از جمله بقاع متبرک و شاخص کشوری است که سالیانه پذیرای چهار میلیون زائر و گردشگر مذهبی از اقصی نقاط میهن اسلامی است.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی افوشته با پیشینه ۶۰۰ سال شامل بقعه و گنبد سید حسن واقف، حمام و شربت خانه، آب انبار و حسینیه، خانه سورگاه، تونل زیرزمینی، سردر خانقاه، مسجد جامع و عصارخانه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: در حال حاضر ۳۴ تأسیسات اقامتی، هشت اقامتگاه بوم گردی، چهار اقامتگاه سنتی، یک هتل بوتیک ،۴ هتل، دو مهمان‌پذیر، دو منطقه نمونه گردشگری متین آباد و کمپ رایان و یک محوطه گردشگری آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.

یزدانهمر ادامه داد: در مجموع هشت هزار و ۱۴۰ تخت اقامت مسافر در سطح شهرهای نطنز و بادرود داریم که برای اقامت یک شب آماده ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی تاکید کرد: سال گذشته از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۶۷۵ هزار و ۶۹۱ نفر از مسافران نوروزی وارد شهرستان نطنز شدند. وی با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز پیش بینی کرد، روند ورود مسافران نوروزی از روزهای سوم فروردین به شهرستان نطنز مشخص خواهد شد.

کد خبر 737585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.