ورود سامانه بارشی به خوزستان از امروز / وقوع بارش‌های سیل‌آسا

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی وارد استان می‌شود و با توجه به میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _ دوشنبه بیست و هشتم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جوِ استان نسبتاً پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده‌های مواصلاتی خواهد بود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمالِ غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در قله‌ها مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب خواهد بود، با توجه به میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. پنجشنبه جوِ پایداری در سطح استان خواهیم داشت. سامانه بارشی بعدی طی روز جمعه استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته هندیجان ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و به بیشینه دمای اهواز ۲۹ و کمینه دمای آن ۱۵.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایمنا پیش از این هواشناسی استان خوزستان برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار قرمز هواشناسی به علت بارش‌های سیل‌آسا صادر کرده بود.

کد خبر 737325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.