پیش‌بینی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان/دستگاه‌های ذی‌ربط آماده باشند

استاندار خوزستان با اعلام هشدار وقوع بارش‌های سیل‌آسا گفت: این بارش‌ها مشکلاتی برای پایین‌دست استان به وجود خواهد آورد و آبگرفتگی‌هایی در مناطق مختلف خواهیم داشت؛ مسئولان ذی‌ربط ستاد بحران و سازمان‌های امدادی آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد وارد آمدن آسیب به زندگی مردم نباشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه بیست و هشتم اسفند_ در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و انتظار می‌رود در اثر فعالیت این سامانه بارشی شاهد نزولات سنگینی در بالادست و مناطق پایین‌دست سدها و بروز آب‌گرفتگی باشیم.

وی افزود: این نوبت از بارش‌ها برای تأمین آب کشاورزی و شرب استان، مواهب و منافع بسیاری به دنبال خواهد داشت و پیش‌بینی شده بین ۵۰ تا ۱۷۰ میلیمتر بارش در بالادست خواهیم داشت که می‌تواند استان را سیراب کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در عین حال این سامانه بارشی احتمالاً مشکلاتی برای پایین‌دست به وجود خواهد آورد و آبگرفتگی‌هایی در مناطق مختلف خواهیم داشت؛ اما امیدواریم مسئولان ذی‌ربط ستاد بحران سازمان‌های امدادی و اقشار مختلف مردم آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد وارد آمدن آسیب به زندگی مردم نباشیم.

حسینی محراب تصریح کرد: تخلیه آب‌گرفتگی از سطح شهر در صورتی که بارش به میزان ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متر باشد طبعاً به مقداری زمان نیاز دارد، البته در مناطقی که قبلاً آب‌گرفتگی داشتیم بخش زیادی از مشکلات حل شده است، ولی همچنان مشکلاتی وجود دارد، در جلسه گذشته به حدود ۶۰ نقطه در اهواز اشاره شد که دچار آب‌گرفتگی شده و تعدادی از آنها مشکل‌شان رفع شده، اما آنچه که باید حتماً اتفاق افتد آمادگی دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی در شرایط بحران است.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز تدارک و بسیج امکانات، نیروها و ماشین آلات برای تخلیه آب‌گرفتگی و هدایت آن به ایستگاه‌های پمپاژ و رودخانه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وظایف دستگاه‌های مختلف تقسیم بندی شد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان ادامه داد: از نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، بسیج و فراجا در بخش‌های مختلف خواسته شد آمادگی داشته باشند که اگر برخی مناطق به کمک نیاز داشتند، اقدامات لازم صورت گیرد.

حسینی‌محراب گفت: بر اثر رعد و برق و بارش‌ها ممکن است در بعضی مناطق قطعی برق و متعاقب آن قطعی آب نیز داشته باشیم که به مسئولان تاکید شد ژنراتورهایی در کنار ایستگاه‌های پمپاژ آب تعبیه کنند که در زمان قطعی برق بتوانند جبران کنند و امیدواریم با کمک مردم و خودداری از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی، مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و نقاط مستعد خطر، خسارات به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه محورهای پل زال به اندیمشک، ایذه به لردگان و اندیکا به تاراز از مسیرهایی است که در معرض بیشترین تأثیر از بارش‌های پیش رو هستند، گفت: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در بازه زمانی سه‌شنبه شب تا چهارشنبه ظهر از سفر خودداری کرده و پس از تثبیت شرایط جوی اقدام به مسافرت کنند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مرخصی تمام مدیران و اکیپ‌های امدادی و ستاد بحران دستگاه‌ها تا پایان بارش‌های پیش رو لغو شده است و پس از بارش‌ها مرخصی تشویقی برای جبران تلاش‌های آن‌ها لحاظ خواهد شد.

کد خبر 737316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.