قطار گردشگری در محوطه گردشگری جهانی پاسارگاد راه افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت : برای تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران و مسافران نوروزی قطار گردشگری در محوطه جهانی پاسارگاد راه افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ با بیان اینکه محوطه جهانی پاسارگاد وسعتی بالغ بر ۱۶۰ هکتار دارد، اظهار کرد: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بناها از یکدیگر از این رو برای تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران دو لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: گنجایش هر لوکوموتیو ۴۰ نفره است و کار جابه‌جای مسافران را برای رسیدن به بناهای تاریخی و پاسارگاد انجام می‌دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: گردشگران در محوطه پاسارگاد علاوه بر اماکنی همچون آرامگاه کوروش کبیر، تل تخت، برج سنگی، محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی، بار عام و بار خاص همچنین دو کوشک و آب راه‌های باغ شاهی و کاروانسرای مظفری را بازدید می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محوطه پاسارگاد خبر داد و افزود: غرفه‌های صنایع دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران و گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

کد خبر 737315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.