از کارشناسی تخصصی تا استندآپ کمدین؛ آن صحبت‌ها را جدی فرمودید؟

مسیری که احمد مجدزاده در دو ماه اخیر طی کرد شاید برای خود او بد نشده و ره صدساله معروفیت را یک شبه طی کرده باشد اما برای مساله‌ای که با آن به صداوسیما رفت و خود رسانه ملی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چندی پیش احمد مجدزاده معروف به احمد خطر کشتی‌گیر سابق ایرانی، در یک مناظره خبری شرکت کرد و صحبت‌های او پیرامون لوله‌کشی مشروبات الکلی به استادیوم‌ها در اروپا و موافقت با ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه بود.

پس از این برنامه بود که تکیه کلام «جدی می‌فرمایید»، علاوه بر در پی داشتن واکنش‌های گسترده در فضای مجازی، باعث شناخته شدن او به نام «آقای جدی می‌فرمایید» شد.

احمد مجدزاده متولد ۱۳۴۰ کشتی‌گیر وزن‌های ۵۷ و ۶۲ کیلوگرم در دهه ۶۰ و ۷۰ تهران بود که سال ۱۳۸۳ و در زمان مدیریت حجت‌اله خطیب نیز مشاور فرهنگی باشگاه پرسپولیس شد؛ سال ۱۳۸۴ هم توسط محمدرضا طالقانی به‌عنوان مشاور فرهنگی فدراسیون کشتی برگزیده شد و در حال حاضر هم به عنوان مسئول امور فرهنگی فدراسیون کشتی فعالیت می‌کند.

بعد از این برنامه و به قول معروف، پس از ترند شدن احمد مجدزاده، وی به برنامه «برمودا» به میزبانی کامران نجف‌زاده، دعوت شد و علت اصلی این دعوت را می‌توان مطرح شدن همان تکیه کلام «جدی می‌فرمایید» دانست؛ برنامه‌ای که بخش‌های طنزش بارها به اشتراک گذاشته شد تا به معروفیت مجدزاده بیشتر کمک کند.

این ماجرا با برمودا به پایان نرسید و در آستانه سال نو، آقای جدی می‌فرمایید یک بار دیگر به تلویزیون و این بار به برنامه ویژه سال تحویل دعوت شد؛ او در این برنامه برای پرسپولیس بوسه فرستاد و به‌صورت رسمی مثل یک خواننده پشت میکروفون ایستاد و آواز خواند که این امر با واکنش‌های فراوانی مواجه شد.

«برای شماها هم داستان دارکه یا من حساس شدم؟

طرف رو به عنوان کارشناس آوردن تو برنامه تلویزیونی، بعد یه چرتی گفت و پشت بندش یه "جدی می‌فرمایید" و غیره. ویدئو وایرال شد و الان به عنوان طناز و دلقک میارنش تو تلویزیون و کلیپ‌ها!»

از کارشناسی تخصصی تا استندآپ کمدین؛ آن صحبت‌ها را جدی فرمودید؟

«دعوت چند باره از شبکه‌های مختلف از جناب، ‎#جدی_می_فرمایید؟!!! بیشترین آسیبش اول به مخاطبان رسانه است و دوم به حضرت جناب ‎#خطر!!!
آنتن تلویزیون با همه جذابیت‌هایش بشدت آدم خراب کن است، اگر درک درستی از آن نشود.»

از کارشناسی تخصصی تا استندآپ کمدین؛ آن صحبت‌ها را جدی فرمودید؟

در این فرایند شاهد بودیم که مجدزاده در شبکه خبر به‌عنوان مخالف ورود بانوان به ورزشگاه، به‌صورت جدی استدلال‌هایی ارائه می‌داد، هرچند در خود آن برنامه نیز توسط مجری و طرف مقابل، آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شد و امروز آن کارشناس حقوق خوانده حوزوی که کشتی‌گیر هم هست، به‌عنوان یک کمدین در برنامه‌های سیما به نقش‌آفرینی می‌پردازد؛ شخصی مانند مجدزاده، در ابتدا به‌عنوان یک کارشناس تخصصی در حوزه ورزش در صدا و سیما حاضر شد و انتظار می‌رفت در ادامه نیز با توجه به سابقه کاری خود در خصوص موضوعات ورزشی و اجتماعی صحبت کند اما در ادامه این مسیر، تبدیل به یک کمدین شد (که احتمالاً این مسیر ادامه‌دار نیز هست) و در این باره باید دید که این کارشناسان برای حضور در تلویزیون و صحبت درباره چنین موضوعاتی که نظرات مختلف و متفاوتی بر آن هست، از چه فیلتری عبور می‌کنند.

مساله حضور بانوان در ورزشگاه یکی از مسائل جدی و پرچالش سال‌های اخیر کشور بوده که از حوزه ورزش فراتر رفته و همچنان نظرات موافق و مخالفی دارد، این که شخصی به عنوان مخالف در جایگاه کارشناس قرار گرفته و پس از طی مسیری که تشریح شد به استنداپ کمدین منتهی می‌شود اصل مساله حضور بانوان را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد، برای مخاطب تردید ایجاد می‌شود نکند تمام مخالفان در چنین سطحی و با چنین رویکردی به مساله نگاه می‌کنند.

کد خبر 737224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.