برپایی نوروزخوانی و آیین سنت‌های کهن و شادی‌بخش در سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از اجرای نوروزخوانی و آیین سنت‌های کهن و شادی‌بخش هم‌زمان با فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۳ در این شهر خبر داد.

سیدکریم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: شهر سمنان هم‌زمان با فرا رسیدن بهار طبیعت با اجرای نوروز خوانی و برنامه‌های شاد و کهن حال و هوای بهاری و نوروزی به خود گرفته است.

برپایی نوروزخوانی و آیین سنت‌های کهن و شادی‌بخش در سمنان

وی با بیان اینکه نوروز خوانی نوعی جشن و آگاه‌سازی مردم از فرا رسیدن بهار و نوروز ایرانی است، افزود: این مراسم کهن از دیرباز به عنوان یکی از آداب استقبال از نوروز در استان سمنان شناخته شده است و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل این منطقه در حال برگزاری این برنامه در سطح شهر است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آئین سنتی نوروز خوانی با استفاده از ظرفیت بومی به زبان سمنانی در میدان امام خمینی (ره) به سمت چهار راه مازندران با حضور اقشار مختلف مردم و مسیر میدان ارگ، چهار راه شهربانی، خیابان شهدا، بازار بالا در حال برگزاری است.

محمدی با بیان اینکه نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به‌جامانده ایران باستان است و برگزاری جشنواره استقبال از بهار نیز فرصت مغتنمی برای معرفی آداب‌ورسوم گذشتگان ما است، تصریح کرد: حفظ و پاسداری از میراث فرهنگی، احیا و ماندگاری سنت‌ها، آئین‌های نوروزی سمنان و ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره‌هاست.

برپایی نوروزخوانی و آیین سنت‌های کهن و شادی‌بخش در سمنان

کد خبر 737027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.