سال قزوینی‌ها با باران و تگرگ تحویل می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور آخرین هشدار نارنجی در سال جاری خبر داد و گفت: از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه، یکم فروردین‌ ۱۴۰۳ شاهد بارش سنگین باران همراه با تگرگ در همه نقاط استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور آخرین هشدار نارنجی مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بعدازظهر دوشنبه ۲۸ اسفند (فردا) تا بعدازظهر چهارشنبه اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ شاهد بارش سنگین باران همراه با تگرگ، گاهی رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اوج بارش‌ها از اواخر وقت فردا تا بعدازظهر سه‌شنبه رقم می‌خورد، اضافه کرد: همچنین شاهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه سال جدید هستیم که البته در سه روز آینده درگیر پدیده مه هم خواهیم شد.

عضو شورای هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با اشاره به کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش باران و پدیده مه گفت: بنابراین رعایت احتیاط لازم هنگام رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری به همه رانندگان در مسیرهای مواصلاتی استان توصیه اکید می‌شود.

شیخ‌الملوکی با ذکر اینکه آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا رفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها از اثرات مخاطره‌آمیز بارش‌های سه‌روز آتی است، تصریح کرد: بنابراین از هم‌استانی‌ها و مسافران نوروزی انتظار داریم که از تردد و توقف در بستر و حاشیه رودخانه به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: در ضمن با توجه به بارش باران همراه با رعدوبرق هم‌استانی‌ها و گردشگران به‌ویژه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات و همچنین انجام کار در ابنیه و نقاط مرتفع، همچنین فضای باز اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت در اثر وزش شدید باد گفت: بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک شامل پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی باید در دستور کار جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها باشد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: بخش‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم برای مقابله با اثرات مخاطره‌آمیز ناشی از بارش باران به‌ویژه در حوزه محورهای مواصلاتی را اتخاذ کنند.

کد خبر 736858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.