پیش‌بینی افزایش ١٥ درصدی ورود گردشگر به کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد شامگاه شنبه _بیست‌وششم اسفند_ در سومین جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز برنامه‌های متنوعی در اماکن تاریخی و گردشگری استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نظافت و آماده‌سازی موزه‌ها و بناهای تاریخی استان، عقد قرارداد با جامعه و انجمن راهنمایان گردشگری برای حضور در محوطه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان، برنامه‌ریزی برای گشت‌های شهری، تعیین شهرهای مکمل سفر، تکمیل اطلاعات سایت کردتوریسم و تهیه کد کیو آر برای دسترسی آسان گردشگران و استانداردسازی ٨٠ درصد واحدهای اقامتی و پذیرایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند صنعتگران توانمند کردستانی در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، سقز، بانه و مریوان برپا می‌شود.

مهرزاد از پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان خبر داد و اضافه کرد: همچنین به منظور راهنمایی گردشگران در این ایام، بیش از ٧٠ هزار اقلام تبلیغاتی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه شده که در اختیار مسافران گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات در مراکز اقامتی، از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: در صورت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم فرهنگی باید مجوزهای لازم از فرمانداری شهرستان‌ها اخذ و به دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان اطلاع داده شود.

مهرزاد با بیان اینکه به‌منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ١٤٠٣ هیچ‌گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۵۰۰ تخت در مراکز اقامتی دارای مجوز استان مهیا است و برنامه‌ریزی ما برای فراهم کردن دو برابر این ظرفیت با همکاری اعضای ستاد به‌صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز است.

وی تاکید کرد: همچنین باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان توسط اعضای کمیته تخصصی اسکان و نظارت به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان ارائه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل مناسب میان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد، شاهد ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران در استان باشیم.

کد خبر 736823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.