سامانه فعال بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از روز دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه استان کردستان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که بیشترین فعالیت آن در نیمه غربی و جنوبی استان خواهد بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از صبح دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه استان کردستان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار می‌گیرد که بارش‌ها به صورت فراگیر برای تمام نقاط استان پیش بینی شده است.

وی افزود: شدت و مقدار بارش‌ها در نیمه غربی و جنوبی استان از سایر نقاط بیشتر خواهد بود اما اوج فعالیت سامانه بارشی برای روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه به خصوص در بانه، مریوان، منطقه هورامان، سنندج، کامیاران و سقز پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به حجم زیاد بارش‌های رگباری امکان وقوع بهمن، رانش زمین و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق ذکر شده واقع در غرب و جنوب استان در محدوده هشدار سطح قرمز است.

پناهی اضافه کرد: با توجه به نفوذ هوای سرد در انتهای سیستم بارشی برای ارتفاعات و گردنه‌های نیمه شمالی، رگبار برف دور از انتظار نیست.

کد خبر 736756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.