معرفی پوشاک اسلامی در بهار قرآن/ زیباپوش شو

غرفه‌های پوشاک اسلامی در نمایشگاه قرآن بجنورد خودنمایی کرده است و جزو غرفه‌های پرمخاطب این نمایشگاه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، بهار دل‌ها و بهار قرآن در رمضان، همه ساله با رخدادی فرهنگی همراه است، نمایشگاه قرآن از جمله رویدادهای فرهنگی در استان است که در چهاردهمین دوره‌اش با اختصاص ۱۱ غرفه پوشاک اسلامی و عفاف و حجاب گامی مهم و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج پوشاک اسلامی و ایرانی برداشته است.

اگر به میان غرفه‌های چیده شده در مصلی بروید و در نمایشگاه قرآن و بخش جانبی آن یعنی غرفه‌های عفاف و حجاب و پوشاک اسلامی گشتی بزنید درمی‌یابید که غرفه حجاب در زمره غرفه‌های پرطرفداری محسوب می‌شود که بانوان زیادی را برای بازدید به مصلی کشانده است و در صورت تداوم نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی شاهد جریان‌سازی و ذائقه‌سازی فرهنگی در حوزه حجاب خواهیم بود.

محدثه احمدی یکی از بازدیدکنندگان غرفه‌های عفاف و حجاب با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی همانند پوشاک خانواده، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ارتقا و توسعه سطح آراستگی و الگوسازی اسلامی است، گفت: عفاف و حجاب سبب حفظ خانواده‌ها از گزند و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد متولیان باید بخش عفاف و حجاب را به زیباترین وجه ممکن آذین‌بندی کنند تا بازدیدکنندگان در فضای زیبایی وارد و جذب شوند.

توجه به خلاقیت در طرح دوخت پوشاک اسلامی

زهرا کاظمی یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه سال جاری شاهد تنوع محصولات در غرفه‌های پوشاک اسلامی بودیم، خلاقیت در تولید پوشاک اسلامی را راهکار ترویج فرهنگ اسلامی برشمرد و افزود: بهتر است نشست‌های تخصصی در نمایشگاه در مورد حجاب برگزار شود تا به صورت تخصصی نیز به موضوع حجاب پرداخته شود.

معرفی پوشاک اسلامی در بهار قرآن/ زیباپوش شو


وی معتقد است: در سال‌های گذشته نبود الگوی مناسب در زمینه پوشش سبب شده است تا شاهد پوشش نامناسب در جامعه باشیم و به نظر می‌رسد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی و عرضه پوشاک اسلامی و حمایت از تولیدکنندگان سبب تغییر در روند پیش آمده خواهد شد.

ذائقه‌سازی فرهنگی در حوزه حجاب

آزاده رحیمی یکی از غرفه‌داران چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم که سه سالی است در زمینه تولید پوشاک اسلامی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه امروز، توجه به پوشاک ایرانی و اسلامی امری ضروری است و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در جریان‌سازی و ذائقه‌سازی فرهنگی در حوزه حجاب اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخلاف نگاه افراد مبنی بر رغبت نداشتن در استفاده از پوشاک اسلامی، استقبال از این پوشش بسیار خوب است، تاکید کرد: در صورت حمایت متولیان امر و توسعه تولیدات می‌توان در راستای نهادینه‌سازی پوشش اسلامی گام برداشت.

این غرفه‌دار از ضرورت تداوم برپایی نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی برای معرفی بیشتر تولیدکنندگان و شناساندن مراکز عرضه نیز سخن گفت.

تنوع در تولیدات همگام با سلیقه مشتری

سمانه مقیمی از دیگر غرفه‌داران و تولیدکنندگانی که هشت ماهی است در عرصه تولید انواع چادر فعالی می‌کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف برگزاری نمایشگاه قرآن ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی است و از سویی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین این تعالیم نقش مهمی در این نمایشگاه دارد، تلاش کردیم با عرضه تولیدات متنوع برای نسل جوانی که تنوع طلب هستند، همگام با سلیقه مشتری گام برداریم.

معرفی پوشاک اسلامی در بهار قرآن/ زیباپوش شو


وی خواستار توسعه و تداوم نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی در استان با بهره‌گیری از ظرفیت تولیدکنندگانی که نیاز و سلیقه مخاطب را کنار تنوع در نظر دارند، شد.

ضرورت توسعه نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی

مریم مقدس که مدت کوتاهی است در عرصه پوشاک اسلامی فعالیت دارد و سال جاری در نمایشگاه صاحب غرفه است از ضرورت برپایی و توسعه نمایشگاه‌های پوشاک اسلامی برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب سخن گفت و تاکید کرد: نمایشگاه بستری برای معرفی پوشاک اسلامی است و امیدواریم با عرضه محصولات مورد نیاز بانوان در راستای گسترش حجاب در جامعه گام برداشته شود.

معصومه علی‌نیا نیز که چهار سالی است در زمینه تولید انواع چادر فعالیت دارد، به نقش نمایشگاه‌ها در شناساندن تولید کنندگان و معرفی پوشاک اسلامی اشاره کرد و ضمن رضایت از استقبال بانوان از غرفه‌های حجاب در نمایشگاه قرآن گفت: استقبال از پوشاک اسلامی چشمگیر است و در صورت حمایت متولیان و توسعه تولیدات متنوع، شرایط جامعه برای نشر، توسعه و ترویج پوشش ایرانی اسلامی بیش از پیش، مهیا می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «می‌خوانمت» که از بیست‌ویکم ماه جاری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه‌مندان برپا شده است، تا بیست‌وهفتم ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ برای علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

کد خبر 736610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.