رفت‌وروب شهری در همدان در سال جدید مکانیزه می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: مکانیزه‌ شدن رفت‌وروب شهری در همدان طی ابتدای سال جدید صورت خواهد پذیرفت.

حامد جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در همدان اظهار کرد: در حوزه مجموعه خدمات شهری همه سازمان‌های زیر مجموعه را به طور تقریبی رصد کلی انجام داده‌ایم که حوزه‌های پسماند، مدیریت شهری، پلیس پیشگیری، انضباط شهری، بحران، آتش‌نشانی و… بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری، یکی از حوزه‌های معاونت خدمات شهری اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود: تا این دوره از مدیریت شهری از سوی شهرداری و شورای شهر، تعداد دقیق پاکبان‌های زحمتکش شهر همدان مشخص نبود و معلوم نبود به چه تعداد حقوق پرداخت می‌شود اما ما آن را سامان دادیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: در حال حاضر از طریق اپلیکیشن تعریف شده تعداد دقیق پاکبانان و محل فعالیت و سوابق کاری آنها نیز استخراج شده است.

جلیلوند با بیان اینکه تا یک ماه آینده از طریق نرم‌افزاری طبق نقشه جامع شهر بر هر نقطه‌ای از شهر کلیک کنیم، مشخص خواهد شد که چه تعداد کارگر زحمتکش آنجا کار می‌کنند و سوابق و بیمه آنها نیز مشخص می‌شود اضافه کرد: موضوع حائز اهمیت این بود که دیگر نمی‌توان شهر را به شکل سنتی اداره کرد و ما در این حوزه ورود کردیم و سال آینده به سمت مکانیزه شدن رفت‌وروب شهری خواهیم رفت که البته شورای شهر نیز دید بسیار مثبتی روی این مسأله داشت و تأکید شهردار نیز همین بود.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات لازم برای مکانیزاسیون باید خریداری شود و بودجه قابل توجهی برای این منظور دیده شده است خاطرنشان کرد: زمستان امسال با درنظر گرفتن تمام موارد محیط زیستی برف‌روبی در سطح شهر را انجام دادیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه اتفاق خوب این بود که در این حوزه تعامل خوبی با دانشگاه داشتیم تصریح کرد: موضوع برف‌روبی به صورت علمی و آکادمیک مورد بررسی قرار گرفت و دوره‌های آموزشی را برای تمام کارگران تا مدیران ارشد برگزار کردیم و شاهد این بودیم که بعد از عملیات برف‌روبی دیگر مشکلاتی نبود و صرفه‌جویی مالی را هم به دنبال داشته است.

کد خبر 736385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.