خزعلی خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن شد

معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک، خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چهارمین روز از برگزاری شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده روز پنجشنبه_بیست‌وچهارم بهمن_ به وقت محلی با «آنتونیو مانوئل رویلا لاگدامئو» رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد؛ خزعلی از همکاری این کمیسیون با کشورمان در برگزاری نشست‌های دوجانبه، میزگرد تخصصی و گفت‌وگوی تعاملی که برنامه پیش‌روی ایران در کمیسیون مقام زن سال جاری است، قدردانی کرد و خواستار اقدام فوری و عملیاتی برای نجات زنان و کودکان غزه در این زمان که مصادف با بزرگداشت روز جهانی زن است، شد

وی از شرکت هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و بیان صریح مواضع خود قدردانی کرد و افزود: یکی از دغدعه‌های ما زنان و کودکانی هستند که از منازعات رنج می‌برند و همواره اعلام کردیم که باید آتش‌بس مستقر شود تا امکان ارسال کمک به مردم غزه فراهم شود.

رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل در این دیدار خواستار رسیدگی به تصمیم ناعادلانه لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها اقدامات منحصر به فرد برای زنان و دختران ایران، بلکه برای مهاجرین افغانستان نیز داشته است، به‌عنوان مثال، گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران حاکی از رتبه ممتاز کشور در خدمات بهداشت و سلامت مهاجرین است با این حال، شاهد لغو عضویت ایران بودیم که خلاف رویه کمیسیون است و اگر بنا بر لغو عضویت باشد رژیم اسرائیل که سابقه کشتار هزاران زن و کودک را در پرونده خود دارد سزاوار این اقدام است.

خزعلی از خدمات کشور در حمایت از مهاجرین و همچنین از مردم غزه قدردانی کرد و گفت: اکوسوک برای بازگشت عضویت ایران تصمیم خواهد گرفت ولی ما هم برای این موضوع تلاش می‌کنیم.
وی در این دیدار به فعالیت‌های بین‌المللی کشورمان از جمله ریاست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان آیورا اشاره کرد که طی آن کارگاه‌های متنوع آموزشی به صورت حضوری و مجازی برای زنان این منطقه برگزار شده است و تصریح کرد: این امر به‌دلیل ارتقای توان علمی بانوان ایرانی است که طبق آمار رسمی، ۲۴ درصد مخترعان کشورم را زنان تشکیل می‌دهند و این بالاتر از متوسط آمار جهانی است.

رئیس کمیسیون مقام زن، افزایش توان علمی و فناوری زنان ایرانی را تحسین و پیشنهاد افزایش تعامل بین دانشگاه‌های ایران و کشور متبوع خود، فیلیپین، مطرح کرد.

طرفین در پایان ابراز امیدواری کردند که با اهتمام و اقدامات سازنده سازمان ملل و کشورها، شرایط مناسب‌تری برای زنان سراسر دنیا فراهم شود.

منیع: ایرنا

کد خبر 736339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.