بازارچه موقت در میدان امام علی (ع) فعال می‌شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از آغاز فعالیت بازارچه موقت محلی در میدان امام علی (ع) از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اسفند سال‌جاری به مدت چهار روز خبر داد.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن روزهای پایان سال با معضل دست‌فروشی و سد معبر در سطح منطقه مواجه می‌شویم، اظهار کرد: با توجه به افزایش مطالبات شهروندان در امور پیشگیری و رفع خطر و مزاحمت در امر آمد و شد و دیگر تبعات ناشی از سد معابر و گره‌های ترافیکی مدیریت منطقه سه شهرداری اصفهان طبق سنوات گذشته تصمیم به برپایی بازارچه موقت در محل میدان امام علی (ع) در آستانه نوروز گرفت.

وی افزود: در همین راستا به منظور جلوگیری از استقرار دست فروشان در سطح معابر وفق ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین نامه اجرایی و ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی (دست‌فروشان) این اقدام با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی ربط بازارچه محلی از بیست‌وششم تا بیست‌ونهم اسفند سال‌جاری انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این اقدام علاوه بر کمک به معیشت دست‌فروشان، به خرید ارزان قیمت شهروندان نیز کمک می‌کند و برای جلوگیری از سد معبر در چهارراه‌ها و خیابان‌های هسته مرکزی شهر و نیز رفع ترافیک سنگین صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با ناقضان طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون مزبور (با دست فروشی خارج از بازارچه) برخورد قانونی می‌شود.

کلاهدوزان گفت: تمام تمهیدات ترافیکی در محدوده میدان امام علی (ره) و پیشگیری از ترافیک احتمالی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 736279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.