مسافران تهیه بلیط نوروزی را به روزهای آخر موکول نکنند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه عرضه بلیط روزانه کنترل می‌شود، گفت: با بررسی‌های انجام شده برای عرضه بلیط در ایام عید مشکلی وجود ندارد و در عمده مسیرها بلیط وجود دارد، از مردم خواستاریم تهیه بلیط را به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی صلواتی صبح امروز_ پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشست خبری اظهار کرد: با تلاشی که انجام شد اکنون بلیط اتوبوس فقط از مراجع رسمی انجام می‌شود و سعی شد همه ظرفیت ناوگان در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی افزود: از سال ۹۶ واردات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای متوقف شده و همزمان سن ناوگان به بیش از ۱۴ سال افزایش یافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ناوگان عمومی در ایام کرونا به سمت کارخانجات حرکت کردند و این موضوع نیز منجر به کاهش ناوگان شد.

صلواتی اضافه کرد: با افزایش هزینه ناوگان و تفاوت درآمد بخش کارخانجات و حمل و نقل جاده‌ای منجر با کاهش ناوگان و خروج ناوگان از حمل و نقل جاده‌ای شد. به طوری که از سال ۹۶ تا کنون ۷۰۰۰ اتوبوس کاهش یافته است. اکنون ظرفیت ناوگان فعال در بخش جاده‌ای استان اصفهان به کمتر از ۱۰۰۰ هزار اتوبوس رسیده است. در یکسال اخیر نیز حدود ۱۰۰ ناوگان از حمل و نقل جاده‌ای خارج شده است.

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای در هیئت دولت برای واردات دو هزار ناوگان جدید داشتیم که تاکنون تعداد کمی از آن محقق شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عرضه بلیط روزانه کنترل می‌شود و با بررسی‌های انجام شده برای عرضه بلیط در ایام عید مشکلی وجود ندارد و در عمده مسیرها بلیط وجود دارد، از مردم خواستاریم تهیه بلیط را به روزهای آخر موکول نکنند.

صلواتی اضافه کرد: قیمت بلیط اتوبوس در برابر افزایش هزینه‌های نگهداری ناوگان بسیار ناچیز است و همین موضوع نیز بر خروج ناوگان از حمل و نقل عمومی تأثیرگذار بوده است.

مهدی فقهی، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: وظیفه اصلی اداره‌کل راهداری استان نگهداری از راه‌هاست و در نوروز نیز عملیات راهداری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: استان اصفهان با ۹ استان در ارتباط است و هر ساله تعداد زیادی مسافر از این استان در نوروز سفر می‌کنند، سال گذشته ۸۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خط‌کشی شد، لکه‌گیری محورها نیز در بیشتر نقاط انجام شده است، پاکسازی محورها نیز اهمیت بسیاری داشته که انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اصفهان گفت: حفاظ میانی محور معلم نیز تا پل خورزوق انجام شده است، ارتقا شش کیلومتر از نیوجرسی‌های اتوبان فرودگاه نیز انجام شده است.

فقهی اضافه کرد: نقاط پر تصادف استان شناسایی شده و گشت‌های لازم در آن مستقر شده است. از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه چهار اکیپ گشت در راه‌های استان حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت نیز در استان پیش بینی شده است، برای محور اصفهان تهران و شیراز تقاطع‌ها، کیلومترشمارها و تابلوهای راهنما در حال اصلاح و تکمیل است.

کد خبر 736222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.