پیش‌بینی نوروز بارانی برای چهارمحال‌وبختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از روز دوشنبه فعالیت تدریجی سامانه بارشی جدیدی در استان را خواهیم داشت که بارش‌ها این موج برای روز سه‌شنبه تشدید خواهند شد و در سطح استان رگبار شدید باران و رعد و برق، تگرگ در برخی مناطق و وزش باد نسبتا شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امروز_ پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند، جوی نسبتاً آرام بر استان حاکم خواهد بود از اواسط روز جمعه به تدریج یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد این بارش‌ها روز جمعه بیشتر در نیمه‌غربی استان به خصوص کوهرنگ رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای روز شنبه جهت نیمه‌غربی استان صادر شده است، ادامه داد: روز شنبه این موج تقویت شده و رگبار و رعد و برق در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان تصریح کرد: برای روز یکشنبه، بیست‌و هفتم اسفند جو آرامی بر استان حاکم خواهد بود اما از روز دوشنبه فعالیت تدریجی سامانه بارشی جدیدی در استان را خواهیم داشت که بارش‌ها موج برای روز سه‌شنبه تشدید خواهند شد و در سطح استان رگبار شدید باران و رعد و برق، تگرگ در برخی مناطق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با بیان این‌که توصیه می‌شود طی سه‌شنبه از سفرهای غیرضروری خودداری شود، اضافه کرد: آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در اثر ذوب برف‌های موجود و بارش باران انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امروز شهرکرد با دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان و سردترین مرکز استان در کشور بود.

نوروزی گفت: با توجه به اینکه در حال گذر از فصل سرد به فصل گرم هستیم، الگوهای بارشی مدام در حال تغییر هستند و تغییرات اطلاع‌رسانی خواهند شد.

کد خبر 736183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.