پیش‌بینی افزایش ۵ درصدی سفرهای نوروزی / جذب ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: سال ۱۴۰۲ در اقدامی بی‌سابقه بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و مجوز مناقصه را اخذ کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزاد دادخواه صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_ در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ پر از پروژه و اقدامات مؤثر نسبت به سال قبل از آن بود؛ بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و مجوز مناقصه را اخذ کردیم.

وی افزود: یکی از موارد شاخص سال گذشته کسب رتبه برتر در بین ۶۵ دستگاه اجرایی استان و کسب رتبه برتر عملکرد اداره کل بین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سطح کشور بوده است. تلاش ما این است که استان اصفهان شاخص و برتر باشد.

انعقاد بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بالغ بر ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در سال ۱۴۰۲ منعقد شد که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همه جای استان به کارگاه تبدیل شده و پروژه‌ها فعال است.

دادخواه اضافه کرد: در دو سال گذشته بیش از ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان اجرایی شده است. بیش از ۹۰ کیلومتر راه روستایی در دورترین و سخت‌ترین نقاط ساخته شده است، ۲۷۲ دستگاه زیرگذر در استان ساخته شده است و ۳۴ دستگاه زیرگذر پیش‌ساخته در حال ساخت و بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: ۱۳ هزار کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، ۵۷ کیلومتر روشنایی راه‌ها و ۸۰ نقطه به صورت روشنایی نقطه‌ای انجام شد، نصب حفاظ‌های بتنی در محور اصفهان بهارستان و آزادراه معلم، همچنین حفاظ بتنی درجا در آزادراه فرودگاه در حال اجرا است.

اصفهان سرآمد حمل بار کشور است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: اصفهان با حمل بیش از ۵۵ میلیون تن بار در سال سرآمد حمل بار در کشور است. حدود ۹ میلیون نفر مسافر درون‌استانی و برون‌استانی جابه‌جا می‌شود. حمل و نقل استان اصفهان بر کل کشور اثرگذار است.

دادخواه اضافه کرد: ۶۰ باب مجتمع خدمات رفاهی اکنون در حال بهره‌برداری و تعدادی در حال ساخت است تا این تعداد در دو سال آینده به ۱۸۰ برسد، البته نیازمند همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه هستیم، با پیش‌بینی افزایش ۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳ آمادگی لازم برای پشتیبانی آن ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های راهداری همزمان با اجرا افتتاح شده است. به‌رغم همه اقداماتی که برای ایمنی راه‌ها انجام می‌شود، لازم است مردم نیز از بی‌احتیاطی خودداری کنند.

خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات در سال ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۳ ارتقای راه‌ها به صورت ویژه‌تر با پروژه‌های شاخص‌تر انجام خواهد شد. نوسازی ناوگان راهداری و خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در سال آینده انجام خواهد شد. تفاهم‌نامه‌ای نیز برای تجهیز محورهای اصلی و شریانی استان به سامانه‌های هوشمند بین استاندار و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعقد شده است.

دادخواه اضافه کرد: در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد افتتاح پروژه و ۱۱۰۰ میلیارد آغاز عملیات با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. در دهه فجر ۷۷ پروژه افتتاح شد که ۸۱۰ میلیارد تومان هزینه آن بوده است.

اعلام هزینه لکه‌گیری، روشنایی و ساخت راه روستایی

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی یک کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد، هزینه یک کیلومتر روشنایی دو میلیارد تومان و احداث هر کیلومتر راه روستایی ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: سال جاری ۶۷ نقطه پرتصادف مصوب داشتیم که ۵۱ نقطه آن رفع شد، ۲۵ نقطه پرتصادف جدید نیز شناسایی شده است، از این تعداد نیز تاکنون ۱۸ نقطه رفع شده و باقیمانده نقاط نیز سال آینده به طور کامل رفع خواهد شد.

دادخواه اضافه کرد: در بارش‌های اسفند همه امکانات به کار گرفته شد تا عملیات برف‌روبی انجام شود و اکنون نیز طرح راهداری نوروز در دستور کار قرار گرفته است، طی دو سال گذشته ۱۰ هزار تابلوی راهنما در سطح استان نصب شده است.

برنامه‌ای برای اتصال آزادراه شیراز به اصفهان وجود ندارد

وی درباره آزادراه اصفهان-شیراز گفت: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در حال ساخت است که قرار است در پلیس‌راه مبارکه به محور اصفهان-شهرضا متصل شود. برای این قطعه ایزدخواست هنوز برنامه اجرایی وجود ندارد. در همین راستا شش خطه کردن اصفهان شهرضا در دستور کار قرار گرفته است تا هدایت ترافیک به خوبی انجام شود.

دادخواه همچنین درباره تخلف حمل بار ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: اتوبوس‌ها مجاز به حمل ۱۶۰۰ کیلوگرم بار هستند بر اساس قانون باید بار از شرکت‌ها تحویل گرفته شود، اما تخلفاتی انجام می‌شود که به دنبال حذف محل انبارک‌های متخلف در حاشیه راه هستیم.

کد خبر 736171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.