ظرفیت یزد برای تبدیل شدن به پایتخت گردشگری رمضان

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه یزد به عنوان حسینیه ایران معروف است و سال‌ها است به عنوان قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی ایران شناخته می‌شود، یزد این ظرفیت را دارد به عنوان پایتخت گردشگری رمضان نیز معرفی گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات اظهار کرد: در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شد تا اولین رویداد ملی گردشگری رمضان در نوروز ۱۴۰۴ به میزبانی یزد برگزار شود و قبل از کشور، در سطح استان نیز اجرا شود.

وی افزود: در بحث گردشگری رمضان، ۴ بخش از جمله آئین‌های مرتبط با این ماه، نوا و موسیقی و تواشیح، خوراک‌ها مخصوص ماه رمضان و مناسبت‌های مذهبی در نظر گرفته شده است.

حقیرالسادات ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۴ با توجه به اینکه تقارن بهار قرآن و طبیعت است در کمیسیون گردشگری پیشنهاد شده است رویداد گردشگری رمضان از ۴ تا ۱۱ فروردین برگزار شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ نوع خوراک رمضان در سراسر ایران و ۸۰ آئین و برنامه ویژه ماه مبارک رمضان شناسایی شده است که اگر گردشگری ملی رمضان اجرا شود برای شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.

گفتی است مقرر شد این طرح بررسی و بعد از ارائه در صحن شورا، در صورت تأیید، در سال ۱۴۰۴ اجرا شود.

کد خبر 736022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.