پیشنهاد اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه بررسی می‌شود/ اصفهان آماده میزبانی از مسافران

شهردار اصفهان گفت: پیشنهاد اعلام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه جای بررسی دارد که به سازمان فاوا و شرکت واحد اتوبوسرانی این موضوع را پیشنهاد می‌کنم تا در ایستگاه‌هایی که صفحه نمایش دارد عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: برنامه‌های مفصلی در سطح شهر اصفهان برای نوروز داریم که شهروندان طی روزهای آتی شاهد آن خواهند بود.

وی افزود: گل‌آرایی، تزئینات شهری، آماده‌سازی باغ فدک برای میزبانی از مسافران نوروزی از جمله برنامه‌های شهرداری برای نوروز است و آئین آغاز به‌کار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان فردا _پنجشنبه بیست‌وچهارم اسفند_، ساعت ۱۰ صبح در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار خواهد شد.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

شهروندان دودزا بودن اتوبوس‌ها را اطلاع دهند تا بررسی‌ها انجام و مشکل رفع شود

شهروند: یکی از شهروندان روشندل اصفهان هستم؛ قول داده بودید که در ایستگاه‌های اتوبوس سخنگو نصب می‌شود، اما هنوز عملیاتی نشده است.

معلولان گروه ضعیف جامعه هستند و درخواست داریم بیشتر از گذشته به آن‌ها توجه کنید. سمت خیابان ۲۴ متری نیز کمبود اتوبوس داریم.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: به خاطر ندارم قولی داده باشم که ایستگاه‌ها به سامانه سخنگو مجهز شود.

این پیشنهاد جای بررسی دارد که به سازمان فاوا و شرکت واحد اتوبوسرانی این موضوع را پیشنهاد می‌کنم در ایستگاه‌هایی که صفحه نمایش دارد، عملیاتی شود و نابینایان نیز از این قابلیت استفاده کنند.

البته چندین بار با اتوبوس‌های دودزا مواجه شدم و از طریق پیامک یا تماس به مسئول مربوطه اطلاع دادم؛ درخواست دارم شهروندان نیز اگر با این موارد مواجه شدند، موضوع را اطلاع دهند تا شب که اتوبوس در پایانه متوقف شد، بررسی‌های لازم انجام و مشکل رفع شود.

برآیند فعالیت اتوبوسرانی مثبت بوده است و همچون گذشته که به وفور اتوبوس‌های دودزا را مشاهده می‌کردیم، می‌بینیم که به ندرت شاهد اینگونه اتوبوس‎‌ها هستیم که با انعکاس دادن نیز، مشکل برطرف خواهد شد.

کارت منزلت شهروندی در حال صدور است و شهروندانی همچون روشندلان که شامل آن‌ها می‌شوند با مراجعه به سامانه profile.isfahan.ir، زیر نظر سازمان فرهنگی، اجتماعی این کارت را دریافت خواهند کرد.

شهردار اصفهان از مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خواست موضوع مطرح شده از سوی این روشن‌دل را به سازمان فاوا انعکاس دهد تا با استفاده از سامانه اصرو این سیستم سخنگو فعال شود.

داوود بحیرایی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه: ایستگاه سخنگو موضوع منفکی است، اما اینکه اتوبوس‌ها با رسیدن به ایستگاه، نام آن را اعلام کند تا مسافران از ایستگاه مورد نظر جا نمانند را بررسی خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم یک‌باره تمام ناوگان را به این سیستم مجهز کنیم.

سرفاصله خط چهار اتوبوسرانی ۱۵ دقیقه است و تلاش کردیم این سرفاصله را حفظ کنیم، اما به‌دلیل ترافیک مسیر دچار تغییراتی می‌شود.

در توقفگاه‌های اتوبوس‌ها، نیروهای مربوطه ناوگان را هر شب بررسی می‌کنند؛ البته ممکن است چند ساعت پس از خروج اتوبوس از توقفگاه، سیستم‌هایی نظیر سوخت‌رسانی یا موتوری آن دچار مشکل شود که امکان خارج کردن آن از خط را به دلیل نزدیک شدن به شب عید نداریم و مجبور هستیم با آن سازش کنیم تا برای همان شب آن را تعمیر کنیم و سپس در مدار خدمت‌رسانی قرار گیرد.

طبق نظر کارشناس رسمی با کسبه شنبه‌بازار وحید توافق می‌کنیم

شهروند: یکی از کسبه شنبه‌بازار وحید هستم؛ سال ۱۳۹۹ شهردار اصفهان مطرح کرد به خاطر کرونا همکاری کنید تا در این بازار را ببندیم و این بازار که سند از آن داریم و ملک خودمان است توسط مدیر منطقه پلمب شد؛ سه سال است که پیگیر هستیم تا به نتیجه برسیم، اما این ۱۱۰ کاسب هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

قاسم‌زاده شهردار اصفهان: تا جایی که اطلاع دارم طبق توافق با کسبه، صورت‌جلسه‌ای امضا شده است تا واحدهای تجاری به شهرداری واگذار شود؛ واحدهای دارای سند، آن را ارائه دهند و پس از توافق یا با نظر کارشناس رسمی به توافق برسند و پس از دریافت مبلغ یا معوض آن را به شهرداری واگذار کنند.

اینکه سند به شهرداری اصفهان ارائه شده است و تاکنون مالکان معوض یا مبلغی دریافت نکرده‌اند، با سلسله مراتب مطرح شده، همسان نیست که «حسین کارگر» مدیر منطقه ۵ شهرداری در این رابطه پاسخ می‌دهد.

حسین کارگر، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان: حدود ۲۰ ماه است که مدیریت منطقه را بر عهده دارم و تاکنون این شهروند در منطقه حضور نیافته است و توافق مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

با توجه به توافقنامه‌ای که با حدود ۹۶ امضا کننده و یک امضا از وکیل مالکان داشتیم، جلسات متعددی برگزار شد و اینکه در جلسه نخست سند انتقال یافته است را نخستین بار از این شهروند می‌شنوم.

طبق جلسه‌ای که با وکیل برگزار شد، هنوز سند مالکیتی از سوی مالکان به شهرداری ارائه نشده است.

یک توافقنامه نوشته و در آن اشاره شده است که در صورت انتقال، تخریب و انتقال سند، بها به مالکان پرداخت شود که با توجه به اینکه نتوانستند سندی انتقال دهند، جلسه‌ای که با مالک برگزار کردیم و اعلام کردند که سند آماده شده است اما با توجه به اینکه عدد و رقم مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده است، آن را قبول ندارند.

با این حال با توجه به تأکیدات دوره ششم برای رضایت مالکان، با هماهنگی اداره املاک این مبلغ به‌روزرسانی شد و از مبلغ کلی ۳۸ میلیارد تومانی به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسید و این آمادگی را داریم حتی در روزهای آینده این توافق را انجام دهیم و به‌صورت معوض یا ریالی، حق مالکان را بپردازیم تا ملک خود را واگذار کنند.

مشکلی که برای این بازار وجود داشت، سند مالکیتی و سرقفلی آن است.

۲ اقدام مقدماتی برای ساماندهی بازار بزرگ اصفهان انجام شده است

با توجه به اهمیت مسئله بازار بزرگ اصفهان و مسائلی که پیرامون آن وجود دارد، قرار شد ماهانه یک مرتبه برای دریافت اطلاعات اقدامات انجام شده با مدیر منطقه ۳ ارتباط برقرار شود.

محمدباقر کلاهدوزان، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان: طی یک ماه اخیر روی موضوع انتخاب شرکت برای جلوگیری از ورود موتور سیکلت و سدمعبر بازار اصفهان کار کردیم؛ روز گذشته پاکت‌ها بازگشایی شد که برنده مناقصه مقداری قیمت نامتعارفی را پیشنهاد کرده بود، البته در حال پیگیری هستیم مقداری آن را کاهش دهیم تا از ابتدای سال آینده فعالیت خود را آغاز کند و ساماندهی ویژه برای بازار بزرگ داشته باشیم.

صبح امروز با هیئت امنای بازار در دفتر مدیر برق امور مرکز حضور یافتیم و در رابطه با مسائل مربوط به برق همچون ساماندهی سیم‌های برق بازار، تابلوهای برق و کنتورهای ناایمن مواردی را مطرح کردیم.

پیگیر برگزاری جلسه آموزشی از طرف معاونت فرهنگی شهرداری هستیم تا با موارد خطرساز برق آشنا شوند.

یک شرکت در مناقصه شرکت کرد و قیمت را بیشتر از ۱۰ درصد بالاتر از مجاز ثبت کرده بود و در حال مذاکره هستیم تا به حد متعارف برسانیم و کار خود را آغاز کند.

از طریق نیروی انتظامی شرایط خاصی مطرح شد که آن را به مناقصه گذاشتیم؛ نیروهای متخصص، مجوز دریافت شده از نیروی انتظامی، همراهی این بخش و پلیس راهور، دریافت حکم حقوقی برای افرادی که نافرمانی می‌کنند و استقرار نیرو در ورودی بازار برای جلوگیری از ورود موتور سیکلت و سد معبر از جمله وظایف و ظرفیت‌های قانونی این شرکت است.

قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: دو فعالیت مقدماتی شامل انتخاب شرکت برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به بازار و ایجاد سد معبر و تشکیل هیئت امنا قرار بود برای ساماندهی بازار بزرگ اصفهان انجام شود.

شرکت انتخاب شده همچون حوزه پیشگیری و رفع تخلفات شهری سازوکار دارد و با توجه به ارتباط با نیروی انتظامی، کلانتری در اختیار و ارتباطات موجود با سیستم قضائی و دریافت حکم در صورت لزوم، فعالیت خواهد کرد.

البته نیروی انتظامی نیز با استفاده از فعالیت نیروهای بازنشسته خود اینگونه وظایفی را بر عهده می‌گیرند که از این حیث کار آسان‌تر باشد اما در جمع‌بندی، برگزاری مناقصه مد نظر بوده است.

برای بعد از عید نوروز باید آمادگی وجود داشته باشد تا با همکاری هیئت امنا و پیشاپیش همکاری کسبه، بازار بزرگ اصفهان از روال، شرایط و رونق بهتر و بیشتری داشته باشد که پیش‌نیاز آن امینت و آسایش است و این کسبه نیز همراهی خواهند کرد تا مشکلات تردد موتورسیکلت و سد معبر رفع شود.

روکش آسفالت محله جامی به‌دلیل محدودیت دمایی به تعویق افتاده است

شهروند: محله جامی با اینکه در مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است، از نظر رسیدگی و وضعیت آسفالت کیفیت پایینی دارد.

قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: محله جامی یکی از گذرهای فرعی اما پر تردد در مرکز شهر اصفهان است و سال گذشته نیز جزو محلات منتخب برای محله‌محوری بود و فعالیت‌های به نسبت خوبی انجام شد که «رضی‌زاده» مدیر منطقه یک شهرداری در رابطه با موضوع آسفالت آن پاسخ می‌دهد.

علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان: ساماندهی خیابان جامی جزو برنامه سال ۱۴۰۲ بوده است و بنا داریم از ابتدا تا انتهای این خیابان روکش آسفالت شود.

البته محدودیت دمایی برای اجرای آسفالت وجود داشته است و در غیر این صورت این پروژه اجرا شده بود که این محدودیت برای اجرای روکش آسفالت خیابان شهید بهشتی نیز وجود داشته است.

تلاش می‌کنیم در همین چند روز در صورت نبود محدودیت دمایی اجرای این آسفالت را انجام دهیم.

قطع درختان برای قاچاق یا دریافت پروانه ساختمانی است

شهروند: به چه دلیل درختان پارک جنگلی ناژوان قطع می‌شود؟ درخواست دارم این موضوع رسیدگی شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: شهرداری طرح خاصی برای قطع درختان نداشته و هر اتفاقاتی که افتاده است، اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بوده است.

نشست و گفت‌وگویی با مدیریت منطقه ناژوان داشتیم؛ بخشی از قطع درختان با مدیریت و اراده مالکان اتفاق می‌افتد که به دلیل کمبود منابع آبی در تلاش هستند که این درختان و فضای سبز را به‌تدریج از بین ببرند و به‌گونه‌ای ادعا کنند امکان سبز شدن آن وجود ندارد و به‌دنبال دریافت پروانه ساختمانی و ساخت‌وساز باشند.

بخش دیگری که در کوچه‌باغ‌ها و معابر عمومی است که افرادی که قاچاق چوب می‌کنند این درختان را قطع می‌کنند که قرار شد مراقبت حوزه مدیریت ناژوان روی این موضوع بیشتر شود.

مهدی قائلی، مدیر ناژوان شهرداری اصفهان: جلوگیری از قطع درختان با جدیت در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

قطع درختان یا از مسیر قطع مجاز اتفاق می‌افتد که درخت دارای بیماری باشد.

اینکه درخت در محدوده تحت اختیار شهرداری یا ملک خصوصی است، تفاوتی ندارد و با دریافت مصوبه کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز، قطع می‌شود یا اینکه به‌صورت غیرمجاز قطع می‌شود.

در بخش قطع غیرمجاز درختان، سودجویی یا بازکردن مسیرها توسط مالکان علت اصلی آن است که به‌جد با محوریت معاونت محیط زیست و خدمات شهری، همکاری اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و تلاش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، سعی کردیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

توقیف خودروهای حامل چوب بدون مجوز با دریافت دستور قضائی در دستور کار است و با توجه به ارتباط با مجموعه قضائی، انتظامی و معتمدان محلی، رؤیت و دستگیری فرد متخلف انجام می‌شود و پرونده‌های قضائی از سوی مدیریت ناژوان و مناطق اطراف همچون منطقه ۹ در حال پیگیری است و پرونده‌هایی داریم که در حال سیر مراحل قضائی است.

کاشت درخت و حفظ این امانت به‌عنوان یک رسالت و وظیفه قانونی وجود دارد و در آخرین رویداد برگزار شده علاوه بر درختکاری رویدادی، با همکاری اهالی، بعضی مسیرهای شناسایی شده نهال‌هایی کاشتیم.

بر اساس طرح جامع ابلاغی شورای عالی شهرسازی و معماری، ۱۲۰۰ هکتار اراضی عرصه ناژوان کاربری کشاورزی و باغات دارد و اجازه تغییر کاربری آن وجود ندارد.

تدابیر دیگری همچون پیگیری نصب دوربین‌های نظارتی در محورهای ورودی و خروجی، پلاک درختان و شناسنامه‌دار کردن باغات نیز در دستور کار است.

کد خبر 735912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.